„Praha 10 může očekávat soudní proces s Elonem Muskem,“ žertuje na Facebooku deníku Metro čtenář Lukáš Materna. O dominantním písmeně X v logu ale mělo být jasno již mnoho měsíců předtím, než známý podnikatel přejmenoval „svou“ sociální síť dříve známou jako Twitter. Diskutující ale kritizují také kvalitu vizuálu i cenu. Vše mělo vyjít na necelý milion a půl korun
„Samozřejmě se jako vždy v těchto případech objevila kritika, nicméně veřejnost by si měla uvědomit, že lepší přístup k veřejné zakázce v našem prostoru nedostanou. Na výběrové řízení dohlížela organizace Czech Design, jež v rámci možností, co má, dělá maximum, odborná porota byla obsazena kvalitně, z mého pohledu nelze nic vytknout,“ vysvětluje pro deník Metro designér a držitel Českého lva za nejlepší filmový plakát Lukáš Veverka. Dokud Praha nepřistoupí ke sjednocení vizuálního stylu jednotlivých městských částí, nic se podle něj na výběru a provedení identit pražských radnic výrazně nezmění.
„Stejný problém máme například v rámci vizuálních identit ostatních složek státní správy, grafická obec včetně zmíněného Czech Designu na tuto problematiku pravidelně upozorňuje a nic víc s tím samotná grafická obec udělat nemůže,“ dodává pro Metro Veverka. Jako o kontroverzních se před čtyřmi lety hovořilo o třech čárkách v novém logu Prahy 3. Zpětně se však dle odborníků i veřejnosti osvědčilo.
„Vizuální styl samotný je určitě navržen kvalitně, je jen otázkou jak se podaří radnici naplnit jeho duch v jednotlivých aplikací, které příjdou časem. Nejde totiž o jednoduché logo, kterým jen tapetujete grafické výstupy, ale vyžaduje kreativní přemýšlení a zároveň velkorysost - aby vizuál fungoval, potřebuje totiž dominantní prostor pro hru s Xkem a tam to může v reálně praxi skřípat. Ale to uvidíme za rok, za dva,“ vyjadřuje se k nové vizuální identitě Prahy 10 Lukáš Veverka.
Dlooooouhý jako Lovosice, logo jak Brno
|