Jak to mají jinde
|
Lidé se můžou těšit na to, že už nebudou muset čekat ve frontách na úřadě třetí městské části. Alespoň tak si to představuje radnice. „Uděláme vše pro to, aby pro lidi úřední jednání bylo co nejméně časově náročné,“ uvedl zástupce starosty Pavel Sladkovský. Na stránkách www.praha3.cz je v pravém sloupci On-line rezervační systém, ve kterém si zvolíte konkrétní agendu, pro kterou chcete rezervovat čas úředníka. Poté si stanovíte přesné datum a čas. V některých městských částech už je systém zaběhnutý, například Praha 10 jej spustila v únoru roku 2010.
Nyní dokonce zavádí i novou službu, kterou je videohovor s úředníkem. V Praze 2 systém funguje už několik let a letos v březnu se bude rozšiřovat i na další odbory. „Systém sice úplně vytížený není, za den ho využije zhruba patnáct klientů, takže kapacita není zcela naplněna, ale lidé jsou s ním spokojení,“ říká Ondřej Jícha z odboru správních agend. Městské části většinou o tomto systému ani neuvažují.