Na otázku, zda chce Praha pokračovat v projektu Opencard, či nikoli, odpověděla primátorka vyhýbavě. „Zatím neuvažujeme, že bychom jeli jen touto jedinou cestou pořizování si jízdenek... samozřejmě máme i jiné plány, které v tomto okamžiku nechceme sdělovat,“ uvedla.
EMS podle ní nechce prodat zdrojové kódy, které by Praze umožnily převzít správu systému. Mluvčí EMS Martin Opatrný tvrdí, že firma nechce prodat pouze zdrojové kódy, chce jednat i o prodeji licencí a autorských práv. „Chceme jednat o komplexním řešení,“ řekl.
Firma chce za Opencard platit paušálně
Kartu Opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících a vyšla na zhruba 1,35 miliardy korun. Praha má s projektemy dlouhodobé problémy. Potýká se s údajně nevýhodnými smlouvami z minulosti. EMS kromě 170 milionů žádá po městě také další částku za technickou podporu systému v uplynulém půlroce. Konkrétní způsob, jak se město s dluhy vypořádá, Krnáčová neuvedla. „Jakým způsobem je možné narovnat tento nesoulad, budeme řešit s právníky,“ řekla. Závazky Prahy vůči EMS řeší soud.
Praha chce podle primátorky na dalším setkání s EMS řešit právě podporu systému, kterou EMS kvůli dluhům města na konci ledna ukončila. „Požadavek EMS je paušál, my bychom rádi šli jinou cestou. Ustavíme soudního znalce a ohodnotíme tu práci, která souvisí s podporou,“ řekla Krnáčová.
Opencard se bude vydávat do poloviny roku
Smlouva EMS s městem skončila loni v létě, od té doby poskytovala EMS služby bez právního zajištění. Na konci loňského roku skončila také smlouva mezi EMS a dopravním podnikem.
Zda a jak dlouho bude Opencard bez podpory EMS fungovat, není jasné. Krnáčová dnes znovu uvedla, že pro držitele Opencard ukončení podpory nic neznamená a systém nadále funguje. Noví zájemci o Opencard si pak budou moci od března vybrat mezi kartou a papírovým kuponem. Opencard ale bude Praha vydávat jen do doby, než jí dojdou licence, tedy zhruba do poloviny roku. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS a pět úředníků čelí kvůli projektu obvinění.