FotogalerieFotografie od čtenářů Metra |
V hlavním městě bylo dnes celkem 56 uzavírek, ale postupně se daří některé úseky pro dopravu otevřít. Pro auta je stále uzavřené Smetanovo nábřeží i Libeňský most. "Most v Libni je uzavřen pro automobilovou dopravu, tramvaje přes něj normálně jezdí," řekl ředitel dopravního podniku Milan Křístek.
Policisté na vybraných křižovatkách řídí dopravu tak, aby zajistili přednost autobusům a tramvajím. Nejvytíženějším úsekem tramvajového provozu je dnes oblast v okolí stanice metra Radlická, kde kapacita tratí nedovoluje větší nasazení vozů pro plynulost dopravy. Lidé zde tak tvoří obrovské davy.
Problémy v dopravě byly ráno hlavně na Smíchově. Místem nemohla ráno projekt náhradní autobusová linka XB, která obsluhuje stanice od Radlické po Hloubětín. Kolem poledne ale byly odstraněny protipovodňové zábrany pod Palackého mostem, takže auta tam mohou projíždět. "Automobily nenajíždějí na Palackého most, autobusová linka XB může fungovat, jak potřebujeme," uvedl Křístek
Rokytka zaplavila Palmovku, tramvaje nejezdily
Další komplikací bylo dnes ráno zrušení tramvajových linek 3 a 10, místo nich byla dopoledne zavedena náhradní autobusová linka X10. Oblast v blízkosti Palmovky totiž zaplavila voda z rozbouřené Rokytky. Po opadnutí vody se podařilo provoz obnovit.
Na přestupech se tvoří davy lidí
Od dnešního rána je zkrácena stávající linka metra A, nově byla dnes ráno uzavřena stanice Muzeum, linka A tak jezdí pouze v úseku Náměstí Míru - Depo Hostivař. Linka B jezdí pouze mezi Zličínem a Radlickou a Hloubětínem a Černým Mostem. Na lince C jsou v provozu úseky Háje - Muzeum a Kobylisy - Letňany.
Davy lidí čekají na tramvaj.
Pražané musí během povodní počítat s delším cestování po metropoli. Přibližně o 40 minut delší než při běžném provozu byla například dnes ráno cesta náhradní dopravou ze Zličína do centra Prahy, protáhla se na více než hodinu. Přestup z metra trasy B na stanici Radlická komplikovala nedostatečná kapacita schodiště, v metru se hromadil dav lidí. Náhradní tramvaje XB navíc nezvládaly plynule odvážet cestující z metra, takže se na nástupišti tramvaje tvořily velké fronty.