Info o filmu
|
Mnoho lidí kritizovalo film Muž z oceli, protože ukazoval příliš velký masakr. Váš film ale také ukazuje spoustu ničení ve velkém městě. Jak se snažíte udržet, abyste nepřekročil hranici, kdy by film přestal být zábavný, protože by začal být příliš realistický?
No, ve filmech s japonskými monstry kaiju je úplným základem přinést do bitev zábavu. Když jste malé dítě a vidíte, jak Godzilla rozšlápne několik tanků, zničí pár letadel a prosekává si cestu městem, její proporce jsou tak enormní, že ji nedokážete přirovnat k ničemu reálnému. Ale i tak se snažím odlišit film od skutečnosti jeho vizuálním stylem. Používám například zvláštní superbarevná světla osvětlující déšť, takže to pak vypadá jako oživlý komiks nebo anime, víte? A také před natáčením akčních scén vyklidím ulice, aby na nich nebyli žádní lidé. Takže si nikdy nemůžete pomyslet: "Proboha! Monstrum kaiju právě zašláplo 600 lidí." Protože jsou ulice prázdné a nikdo není ukrytý v budově, jediné, co může monstrum ničit, jsou budovy a auta.
Už jste viděl Muže z oceli?
Ne, neviděl. Mnoho filmů mi teď uteklo, protože jsem pracoval na tom svém. Za posledních pár let jsem byl v kině jen několikrát, a to se svými dcerami. Takže jsem viděl Bídníky a nějaké animované filmy, tedy nic, co by mě nějak lákalo. Ale když jste rodič, může se vám stát, že půjdete s dcerami i na koncert Justina Biebera.
Tak to abyste se pomalu chystal na film o skupině One Direction z X-Factoru, ne?
Ne, ne. (směje se) Moje dcery ve skutečnosti nejsou jejich fanynkami.
Pracujete už teď pouze v Hollywoodu, nebo plánujete v dohledné době nějaký další neanglicky mluvený film?
Jasně, to bych moc rád. Produkuju hodně filmů v Latinské Americe a ve Španělsku, právě teď se podílím na produkci jednoho filmu v Mexiku. Jako režisér bych rád v těchto zemích taky něco natočil, ale musím najít příběh, který by mi seděl. Není to tak, že bych měl doma plný šuplík námětů ve španělštině a v angličtině. (směje se)
A na čem přesně záleží, jestli je film lepší točit v angličtině nebo ve španělštině?
Nemůžete točit tak výstřední film, jako je Faunův labyrint, v hollywoodské mašinerii. Vedoucí projektu by ho neustále testovali a řešili, až by ho to úplně zabilo. Nakonec by to mělo happyend a všechny ty sračky okolo, víte? Ale zároveň nemůžete v Mexiku nebo ve Španělsku točit film, který je tak velký a spektakulární a výborný po trikové stránce, jako je Pacific Rim. Takže záleží na zaměření příběhu, záleží, jestli chcete chránit hodnotu investic a spektakulárnost snímku, nebo jestli chcete chránit obsah a zvláštnosti příběhu. Potom se rozhodujete, kde který projekt uskutečníte.
Ve filmu se objevuje spousta monster kaiju, které pocházejí z jiné dimenze. Proti nim stojí jaegerové, obří roboti ovládaní lidmi. Máte mezi těmito tvory a stroji nějaké oblíbence?
Ano. Můj oblíbený jaeger je Cherno Alpha, protože je podle mě prostě rozkošný. je to takový těžký, trochu neohrabaný stroj, hodně staromódní, téměř steampunkový, protože vypadá jako obří ocelový bojler. A mým oblíbeným monstrem je Leatherback, který vypadá jako gorila, protože má stejně jako já pěkné pivní bříško.