Není to voda, ale ani limonáda. Okolo nového perlivého nápoje bez cukru a sladidel postavil mladý podnikatel Jaroslav Beck tým profíků. Jeho mantra je prostá. Balancovat příjem cukru v nápojích.
„Náš příběh začal mými potřebami omezit příjem cukru a dosáhnout vyrovnanosti bez energetických výkyvů. Cílem bylo na trh přinést trendy nealkoholický nápoj bez cukru a sladidel, který by nabízel plnou chuť, aniž bychom ho museli vozit z druhého konce světa,“ říká pro deník Metro zakladatel značky Cans Beck, podle kterého existuje na tuzemském trhu mnoho možností, ale málo skutečných řešení.
„Proto jsme šli vlastní cestou. V naší výrobě v Rakousku jsme vyvinuli nejlepší možnou variantu ovocného osvěžujícího nápoje bez cukru a sladidel – nápoje, který jsme si sami přáli a který si zamilujete,“ dodává pro Metro Beck.
Petka postrádá styl?
Inspiraci Beck čerpal ze svého pobytu v Los Angeles. „Evropská nabídka mě úplně neuspokojila a dovoz ze Spojených států byl nesmysl, proto jsem se rozhodl rozjet vlastní značku,“ dodává Beck s tím, že si je vědom toho, že podobné výrobky jako Cans prodává například konkurenční Toma. Jde ale o velkou PET lahev, která podle Becka a jeho týmu není dostatečně stylová, takzvaně cool.
„Rituál otevření plechovky je malá věc, na kterou se během dne, já osobně, vždy těším. Bohužel lokální nabídka se skládá primárně ze sladkých nápojů. S cukrem je to vždy nahoru dolů. Nakopne vás a po chvíli máte hodinu únavy a chuť na další snack a vzpruhu. Při mém plném kalendáři tento systém prostě dlouhodobě nefunguje. Naopak při držení hladiny cukru bez razantních výkyvů nejsem unavený a mám i lepší náladu v průběhu dne,“ vysvětluje pro Metro Beck.
Cukr, káva, limonáda
Beckova prémiová alpská perlivá voda obohacená ovocem bez cukru a sladidel není jediným nápojem, jedinou sodovkou na českém trhu, která obsahuje něco navíc. Zvláštním příkladem je například Tchibo Coffizz. Jde o pramenitou vodu, která obsahuje přírodní kofein ze zelených zrn kávy. „Arabica osvěží vaše tělo a pozvbudí vaši mysl i v ten nejnáročnější den,“ píše o svém výrobku firma Tchibo.
Sodovka pro tvrďáky
Dalším příkladem budiž ovocná perlivá voda s alkoholem, takzvaný hard seltzer, která je na tuzemském trhu k dostání zhruba dva roky. Tato „tvrdá sodovka“ může na první dojem evokovat radlery, tedy pivo smíchané s ovocnou složkou. Čirý hard seltzer, jehož prodejem se v tuzemsku zabývalo hned několik místních pivovarů, oproti tomu nejčastěji vzniká kvašením třtinového cukru, ve výjimečných případech pak s použitím lihovin, ječmenného sladu či kvašením ovoce. Alkohol doplňuje perlivá voda a ovocná příchuť.
S obsahem alkoholu okolo pěti procent ovšem hard seltzer, na rozdíl od jiných zmiňovaných konkurenčních výrobků, klame o něco více tělem. Rozhodně nejde o obdobu nealkoholických piv či energetických nápojů. Podobné množství alkoholu nalezneme například v klasickém pivu.
ÚSPĚŠNÝ PODNIKATEL
|