„Pokud dojde k tomu, že by cestující zakoupil kupon, nebo má kupon, jehož délka přesahuje platnost karty a požádá o novou kartu až po exspiraci původní karty, může vzniknout problém s přehráním původního kuponu na novou kartu a cestující může o kupon přijít,“ upozornil mluvčí. Podnik proto cestujícím doporučuje, aby o novou kartu požádali včas.
Prodloužení karet se v poslední vlně týkalo více než 200 set tisíc cestujících. Polovina z nich této možnosti využila, druhá nikoli. Podle mluvčího může jít o karty, které jejich držitelé nevyužívají, a zbytečně je tak blokují pro nové žadatele.
Výdej karet se může zastavit v polovině roku
Dopravní podnik může vydat jen tolik karet, ke kolika má koupené licence. Vzhledem k nevyjasněným vztahům s majitelem práv k projektu Opencard, firmou eMoneyServices, další licence nekoupil. Výdej nových karet by se tak mohl zastavit už v polovině roku. Pražští radní proto nedávno schválili částečný návrat k papírovým kuponům. Lidé si tak mohou zvolit, zda budou cestovat na opencard nebo si vyzvednou papírovou průkazku a kupon.
Projekt opencard, který pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS), stál Prahu minimálně 1,35 miliardy korun. Je spojen s problematickými smlouvami. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS a pět úředníků čelí kvůli projektu obvinění.