„Na schodech lávky přes smíchovské nádraží je utržený rantl, je to velmi nebezpečné,“ upozornil redakci v pondělí čtenář Martin Kubík. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.
Deník Metro se na místo vypravil a následně postřeh tlumočil TSK. Ta na lávku obratem vyrazila, takže kus železa odchlipující se od dřevěných schodů netrčel již od dnešního rána. „Děkujeme za rychlé nahlášení. Havarijní oprava schodiště lávky byla okamžitě zadána a oprava je již hotová. Hrany na této lávce upevňujeme poměrně často. Pás oceli je totiž přichycen jen vruty bez dalšího ukotvení,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že se pracovníci na místo plánují brzy vrátit.
„Provedeme ještě následnou kontrolu a případnou výměnu jednotlivých pochozích částí v celé ploše lávky tak, aby byla zajištěna bezpečnost chodců,“ dodává pro Metro Lišková.
O smíchovské lávce se naposledy v médiích hovořilo na konci loňského roku. Tehdy deník Metro jako první informoval o tom, že TSK před oba konce lávky umístila dvojici nových cedulí. Na značkách, které tu jsou k vidění dodnes, se píše o zákazu shlukování osob a maximální zatížitelnosti dvě stě kilogramů na metr čtvereční. Jinými slovy to znamená, že pokud vážíte kolem sta kilogramů, neměli byste na můstek vyrazit se stejně stavěným kamarádem či třeba plnoštíhlou partnerkou.
O tom, že je lávka dlouhodobě v nevyhovujícím stavu a rezne, vědí i zástupci radnice Prahy 5, kteří se na adresu cedulí vyjadřovali nelichotivě. „Informaci o zákazu shlukování rozumím, jen nevím, jestli je pro občany vyjádření omezení v kilogramech na metr čtvereční úplně pochopitelné,“ komentovala tehdy čerstvě umístěné cedule starostka pětky Renáta Zajíčková.
I přes množství oprav, které se TSK ještě chystá provádět, má smíchovská lávka před sebou už jen měsíce života. Rekonstrukce odjezdové haly a jižního křídla přilehlého smíchovského nádraží má začít již příští rok, nástupišť a severní části možná již letos.
Podle Liškové bude demolici lávky provádět Správa železnic. Termín ale ještě nebyl oficiálně oznámen. Můstek má totiž padnout bez toho, aniž by jej okamžitě nahradil nový. A tak se proti záměru bouří místní obyvatelé i radnice Prahy 5.
„Náhrada za tuto lávku bude vybudována blíže k terminálu smíchovského nádraží. Nová lávka by měla být zbudována před jeho dokončením. Pravděpodobně se tak ale nestane před samotnou demolicí stávajícího můstku. Proto se snažíme lávku udržet v provozu co nejdéle,“ popisuje pro Metro Lišková s tím, že bude záležet na tom, jak se Správa železnic s radnicí pětky dohodne. „Jejich rozhodnutí pak může mít vliv i na termín demolice,“ uzavírá Lišková.