Zrušíme souběžné linky autobusů tramvají a ušetříme tak desítky milionů korun ročně, znělo v září minulého roku z magistrátu města. Velké změny v MHD však dodnes řeší obyvatelé jednotlivých městských částí. Za obnovení své linky bojují také lidé z Prahy 5. "Od září nám přestala jezdit linka 123 ze Šmukýřky do zastávky Na Knížecí a jede pouze na Kavalírku s tím, že cestující mají přesednout na tramvaj. To především starším lidem značně komplikuje jejich cestu," popisuje Kateřina Adámková, která se rozhodla sepsat petici za obnovení linky.
Ropid bude jednat s městskými částmi
Petice mezi obyvateli Košíř a Cibulky vzbudila nečekaný zájem. "Podepsalo ji již 1400 lidí," popisuje Adámková. Současně však dodává, že město se i přes petici ke změně nestaví s nadšením a zatím tak linku neprodlouží. "prováděli jsme na místě ověřovací šetření a zatím změnu nechystáme. V únoru však budeme řešit připomínky městských částí a v rámci tohoto jednání ještě může dojít k některým změnám," popisuje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal.
Nespokojených cestujících je v Praze více. "Jsem v kontaktu s lidmi z jiných městských částí, kteří mají podobný problém a dohadují se s městem," říká Adámková. Podle Ropidu mohou obyvatelé, kteří chtějí ještě upravit vedení své linky, uspět. "V případě, že požadavky na změnu budou oprávněné a bude na ně dostatek financí, pak připomínkám vyhovíme. Nyní však čekáme, co vyplyne z jednání s jednotlivými radnicemi městských částí," dodává Drápal.