Na dnešním Žofínském fóru to řekl náměstek primátora Josef Nosek. "Když chceme, aby se po Praze jezdilo plynuleji, máme dvě možnosti. Budeme stavět nové a nové silnice, mimoúrovňové křižovatky a tunely, což není v reálných možnostech města, nebo upravíme systém, který dopravu v Praze řídí. Takové řešení je pak výrazně levnější a často i efektivnější," řekl Nosek. Projekt musí schválit rada hlavního města. Není ale zatím jasné, jestli na něj bude mít město peníze.
V Praze je v současnosti 596 světelných křižovatek a 90 procent z nich je možné částečně řídit podle provozu v okolí. Podle Noska ale křižovatky neumí reagovat na dopravní situaci v širší oblasti, na kolony a nehody.
"Když to velmi zjednoduším, tak chceme, aby semafory dokázaly reagovat nejen na to, co se děje na silnici v jejich bezprostředním okolí, ale aby uvažovaly v kontextu celého města," uvedl Nosek. Nový dopravní systém by měl být podle něho schopen sám 15 až 30 minut předem předvídat, kde hrozí vytvoření kolony. Když se někde stane nehoda nebo přibude aut, semafory si tuto informaci předají a odkloní dopravu jinam.