Firmy skupiny loni prodaly 89.100 ojetých vozů, což bylo o tři procenta více než v roce 2021. Rostoucí trend podle generální ředitelky Karolíny Topolové pokračuje i letos. "Za první tři měsíce letošního roku jsme ve skupině prodali 23.231 aut, což je absolutní rekord za první čtvrtletí za celou dobu existence společnosti a růst oproti stejnému období loňského roku o sedm procent," uvedla Topolová. V Česku se podle ní prodalo téměř 13.000 aut, v Polsku 5390 a na Slovensku 4836. Skupina tak prodávala v průměru přes 260 vozů denně.
Skupina v současné době působí na více než 60 místech. "Nejnověji jsme otevřeli nové call centrum v Lodži, které začalo fungovat před třemi týdny. V Polsku jsme také vybudovali importně-exportní centrum pro náš přeshraniční obchod v Radvanicích u Vratislavi. Pobočku v Krakově přestěhujeme do mnohem větší lokality a naše nabídka se tam zásadně zvýší ze 170 na 650 aut," řekla ředitelka.
"V Gdaňsku zvýšíme kapacitu pobočky z 230 vozů na 350. Realizujeme tak naši strategii rozšiřování nabídky vozů v Polsku spíše prostřednictvím navyšování kapacity jednotlivých poboček než otevíráním většího počtu nových. Cílem je letos zvýšit celkový objem prodaných vozů v Polsku oproti minulému roku o 30 procent na 26.000 aut," dodala Topolová.
V České republice Aures otevřel logistické centrum v Olomouci s plochou 3200 metrů čtverečních, šesti zaměstnanci a měsíční kapacitou 200 vozů. Dále letos chystá rozšíření pobočky v Čestlicích, která se zvětší o 1000 metrů čtverečních a nabídka se zvýší z 300 aut na 360.
"Ve všech zemích, kde působíme, se v prvním čtvrtletí nejlépe prodávají benzinové vozy, které zákazníci vnímají jako daleko úspornější při pořízení i na provoz. Zájem o alternativní paliva každým rokem významně posiluje. Například v ČR jsme letos za první čtvrtletí prodali již téměř 400 hybridů, což je polovina toho co loni za celý rok. Zájem o LPG nebo CNG stále klesá," doplnil provozní ředitel Auresu Petr Vaněček.
Další cestou, jak ještě dále zvýšit objem prodaných vozů, je podle společnosti poskytnutí více údajů o jejich historii. Aures se proto spojil s firmou Cebia, aby zákazníkům bezplatně poskytl přístup k rozhodujícím datům o původu a historii nabízených aut. Zákazníci získají data o historii vozu, aniž by se museli jakkoliv zavázat k jeho koupi.