metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 32 °C

Sobota 27. července 2024. Svátek má Věroslav

Je rozhodně lepší trávit čas v kolektivu než sedět doma a litovat se, říká parahokejista Krupička

  7:00
Sport miluje. Česko reprezentoval na čtyřech paralympiádách. Při poslední výpravě se Zdeněk Krupička dokonce stal vlajkonošem.
Zdeněk Krupička hraje hokej za Spartu a florbal za Tatran Střešovice. | foto: COCA-COLA

Sport miluje. Česko reprezentoval na čtyřech paralympiádách. Při poslední výpravě se Zdeněk Krupička dokonce stal vlajkonošem. Reprezentační kariéru sice už parahokejista ukončil, přesto ho v národním dresu můžete vídat i nadále. Na právě probíhajícím mistrovství světa v hokeji je ambasadorem značky Coca-Cola.

Který sport je pro vás momentálně číslo jedna?
Určitě pořád parahokej, sice nehraju za reprezentaci, ale stále jsem ve Spartě. Zároveň jsem mentorem pro malé děti, které s parahokejem začínají. Také ještě hraju florbal. V minulosti toho bylo ale daleko víc. Box, adrenalinové sporty, seskok padákem a podobně.

A jak vám jde trénování dětí?
Občas je to problém, sám jsem trochu nervák. (smích) Ale je fajn, když dokážeme děti pro sport nadchnout, naši svěřenci musejí sami překonávat dost překážek, proto je dobře, když je baví sport, při kterém mohou třeba na chvíli zapomenout na svůj handicap. Je rozhodně lepší trávit čas v kolektivu než sedět doma a litovat se.

Co je pro začínajícího parahokejistu nejtěžší?
Ze začátku není snadné udržet se na sáňkách. Děti nebo i dospělí, kteří to zkusí a hned jim to nejde, by to neměli vzdávat. Někomu to jde třeba za pět tréninků, jinému to trvá klidně i půl roku. Já se to naučil ani ne za měsíc. Jedna věc je ale pohyb po ledě a další jsou pak různé hity, drcnutí, udržení balance a podobně. Parahokej je dost tvrdý sport. A náročný na ruce. I proto jsem skončil v reprezentaci. Docela jsem si odrovnal ramena a lokty.

Jak se podle vás parahokej v Česku za dejme tomu deset let posunul?
Posun je nemalý. Parahokej si více zprofesionalizoval. Dřív jsme rozhodně neměli tolik tréninkových jednotek. V současnosti se trénuje klidně i čtyřikrát týdně. Navíc reprezentace omladila a je to znát i na výsledcích. Dřív nám Kanada pravidelně dávala deset gólů, dnes jsou kluci schopni sehrát vyrovnaný zápas i s těmi nejlepšími týmy na světě. O parahokej je také větší zájem mezi diváky. Vidět to bylo například v Ostravě v roce 2019, kde byla vážně skvělá divácká kulisa.

Byl jsem na čtyřech paralympiádách, ale nikde jsem nezažil takovou atmosféru jako na domácím mistrovství světa před pěti lety. Američané, kteří mají jeden z nejlepších parahokejových týmů současnosti, říkali, že kvůli atmosféře by se mělo mistrovství světa hrát už jen v Česku.

Fandíme společně je i heslo kampaně značky Coca-Cola. Berete sport takhle i vy? Jako společnou zábavu?
Přesně tak. Právě proto jsem si vždy vybíral spíš kolektivní sporty, kde může vzniknout dobrá parta, Pochopitelně je i mnohem lepší, když se fandí společně v kolektivu. Díky společnému sportování i fandění vznikají nezapomenutelné zážitky.

V čem je podle vás největší výhoda kampaně?
Coca-Cola je obrovská mediální značka. Je skvělé, že takhle velká firma dává prostor ženskému hokeji a parahokeji. Díky tomu se tyto sporty dostanou mezi lidi a získají nemalou pozornost. Ženský hokej je na vzestupu, získává si fanoušky. Diváky baví i parahokej. Jak už jsem zmínil, je to hodně tvrdá hra. Fanoušci by se měli přijít podívat, že si rozhodně nic nedáváme zadarmo. Je to sport, který vyžaduje trénink. Člověk musí být trochu zocelený a přijímat rány.

Podpora i akce pro fanoušky

  • Coca-Cola se rozhodla podpořit české parahokejisty projektem Dobrogóly.
  • Za každý český gól, který padne v zápasech aktuálně probíhajícího mistrovství světa v hokeji, daruje společnost českému parahokeji 10 tisíc korun. V případě, že by Česko vypadlo brzy, věnuje společnost navíc 50 tisíc korun za každý gól ve finálovém zápase. Celkem má Coca-Cola připraveno na podporu parahokeje 500 tisíc korun.
  • Společnost myslí i na fanoušky. Ve fanzónách v Praze a Ostravě vztyčila vysoké obrazovky, které promítají digitální obsah vytvářený v reálném čase. Fanoušci se mohou vyfotit s 3D bannerem, vyrobit si vlastní hokejové kartičky a hrát o hodnotné ceny. V Praze najdou fanoušci ještě jednu fanzónu, a to přímo v nákupním centru Galerie Harfa. Nemohou ji minout, jelikož centrum je celé zahalené v Coca-Cola brandingu.
Autor: Marek Hýř Metro.cz

Hlavní zprávy

První várka závěrečné řady Cobra Kai je na Netflixu. Přídavek dorazí až v listopadu

Strážce streamu
vydáno 26. července 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Trochu kalkul, trochu podraz a skoro určitě chytrá marketingová strategie. Tak by se dal označit aktuální krok streamovací platformy Netflix, která si...  celý článek

Rád bych navázal na generaci Bobka a Křesťana a vrátil do Česka country muziku, říká Marpo

vydáno 26. července 2024  5:00

Otakar Petřina ml., alias Marpo, je na české hudební scéně známý už léta. Se svou kapelou Troublegang udává směr rapové scéně. Teď se ale pustil do nových...  celý článek

Peníze máme, s fyzičkou je to horší! Češi utrácejí za elektrokola klidně desetitisíce

vydáno 25. července 2024  5:22

Podle odhadů poradenské skupiny Moore Czech Republic se ekonomický optimismus Čechů mírně snižuje. Přesto jsou ochotní za leccos utrácet. Například za...  celý článek

Nejočekávanější komiksový snímek roku je tu. Na úspěchu Deadpoola vydělají fandové i producenti

vydáno 24. července 2024  15:56

Výbuchy, kulky i utržené končetiny létající vzduchem, proklatě černý humor. To vše nabídla v kinech dvojice snímků Deadpool (2016) a Deadpool 2 (2018)....  celý článek