Přípravy jsou v plném proudu a marketingový ředitel akce Matyáš Ožana, kterého jsme kvůli rozhovoru vytáhli z porady, neví, kam během příprav skočit dříve.
Na co byste letos návštěvníky nalákali?
Novinek a lákadel je opravdu mnoho. Kromě nejsilnějšího line-upu v historii, kterému vévodí hvězdy jako Tiësto, Hardwell či Deadmau5, se fanoušci mohou těšit na více hudebních pódií, vymazlenější areál i doprovodný program a vylepšené jsou i oba naše kempy. Jeden z nich už je dokonce vyprodán.
Je v některých ohledech těžší dělat festival v Ostravě než někde na louce uprostřed Česka? Například z pohledu dopravy, kdy doporučujete lidem využít MHD...
Má to určitě svá specifika a složitosti. Tou největší je, že při umísťování jednotlivých pódií a zón se pořadatelé musí soustředit nejen na rozložení areálu, které je na rozdíl od louky či letiště dané, ale také na to, aby co nejméně rušil obyvatele města hudební produkcí. Snažíme se tyto faktory brát co nejvíce v potaz a každý rok toto posouvat tak, aby byli spokojeni pokud možno všichni.
Beats for Love už si buduje pomalu tradici, máte vypozorováno, jaký typ návštěvníků na akci chodí?
Běžný návštěvník je fanoušek taneční hudby ve věku osmnáct až pětatřicet let. Chodí k nám ženy i muži v poměru padesát na padesát, takže v tomto ohledu to máme opravdu vyvážené. Výjimkou nejsou ani návštěvníci, kterým je více než šedesát, a musím podotknout, že jich každým rokem přibývá, což přispívá k různorodosti festivalu samotného.
Nechali jste nyní až do festivalu stávající cenu vstupenek. Jakou návštěvnost celkově očekáváte?
Ano, máme za sebou poslední zdražení. Poté bude až zdražení na místě. Návštěvnost se těžko odhaduje, ale s pokorou vyhlížíme stejně rekordní účast jako v loňském roce.
Vrací se letos festivaly po covidu naplno do starých kolejí, co se týče účinkujících, organizace i zájmu fanoušků? Jaká je konkrétně vaše zkušenost?
Do starých kolejí určitě ne, to by asi ani nešlo. Největší změnou, respektive skokem, pro organizátory je navýšení cen, a to nejen dodavatelů či pracovníků, ale hlavně i interpretů, kde jsou ty skoky opravdu obrovské. Co se fanoušků týče, tak se změnil model nákupu. Fanoušci nakupují vstupenky později, než tomu bylo před covidem.
Lidé už nejezdí na podobné akce jen za muzikou, jaký nabízíte doprovodný program?
Každý rok se jej snažíme vylepšovat a i letos to není jinak. Kromě klasiky jako stolní fotbálky nebo beerpong si letos fanoušci užijí Live jukebox, kde bude hrát živá kapela hudbu padesátých a šedesátých let, nebo novou nejen hudební konferenci Talking Beats, kde se budou probírat aktuální témata jako duševní zdraví, vývoj taneční hudby nebo to, jak se organizuje akce.
Proč by měli čtenáři deníku Metro vyrazit na váš festival?
Užijí si jej bez nadsázky opravdu všichni, protože se stalo nejednou, že k nám zavítali i fanoušci rockandrollu a odcházeli nadšení. Nejen specifikum Dolních Vítkovic, ale i nezapomenutelná atmosféra jsou pro náš festival signifikantní a strhnou na místě každého. My se těšíme na všechny People of Love, jak fanoušky a návštěvníky našeho festivalu nazýváme!