„Souprava tramvají je prioritně nasazována na linku číslo jedna a šestnáct, které propojují tři školní pracoviště SPŠD, a to budovy školy v Motole a na Vinohradech pro výuku teorie a bývalou vozovnu v Košířích, kde probíhá odborný výcvik autooborů,“ říká pro deník Metro mluvčí DPP Aneta Řehková.
Podle ředitele SPŠD Lukáše Sobotky za vznikem náborové tramvaje není ani tak strach z toho, že by se obory, jež žákům ze základních škol motolská dopravka nabízí, nenaplnily. „Naším cílem je podpořit volbu uchazečů při výběru oboru tak, abychom byli uvedeni na prvním místě v rámci takzvané prioritizace zájmu o obor. Prioritizace je novinkou v nové legislativní úpravě digitalizace přijímaček, které slibují zjednodušení administrativy a zkrácení doby nejistoty uchazečů,“ dodává ředitel Sobotka a domnívá se, že absolventi budou pravděpodobně mít velký zájem nastoupit po absolvování do DPP.
Vypravení školní tramvaje je velmi očekávanou událostí i mezi žáky školy, kteří již ve škole studují v oborech s výučním listem nebo s maturitní zkouškou a zajímají se aktivně o dopravu a vše, co s ní souvisí. Připravují pro fanoušky pražské MHD například fotosoutěž a jiné podobné aktivity. Podíleli se rovněž na připomínkování a výběru grafických návrhů.
„Grafika tramvaje vychází z nově připravované firemní identity školy, která chce upoutat pozornost výraznými grafickými prvky a zdůraznit následné uplatnění v různých zaměstnaneckých pozicích DPP. Pro prezentaci školy a oborů jsou vytvořeny srozumitelné hashtagy a piktogramy, které budou nadále využívány v komunikaci školy směrem k veřejnosti,“ vysvětluje pro Metro Řehková.
Na polepu je prostor určený pro aktuální téma. To se má dle potřeby upravovat. Jde o podobný princip jako v případě měnícího se „skóre“ na preventivní tramvaji upozorňující na srážky souprav s chodci. Půjde o termíny dnů otevřených dveří, přijímaček a podobně. Zajímavostí je i skutečnost, že první výjezd školní tramvaje odřídil Vladimír Pušman – zástupce ředitele školy pro dopravní obory.