metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 16 °C

Středa 8. května 2024. Den vítězství

A to víte, že...? Dopravní podnik oživí vagony metra zajímavostmi

  8:00
Víte, že průměrný řidič ročně počká na 26 tisíc cestujících? Nebo že kdyby se všechny vygony metra seřadily za sebe, vytvořily by frontu dlouhou třináct kilometrů? To všechno a mnohem víc se dozvíte z nové kampaně dopravaního podniku ve vagonech metra.

Další 3 fotografie v galerii
Nápad dopravního podniku má oživit prázdné reklamní plochy ve vozech metra. | foto: DPP

Nová kampaň má za cíl oživit reklamní nosiče ve vozech metra, které nejsou aktuálně osazeny komerční reklamou. Cestující MHD se tak mohou během jízdy mimoděk dozvědět zajímavé údaje o veřejné dopravě v metropoli. Základním motivem kampaně je prezentace zajímavých dat a faktů o dopravních prostředcích pražské MHD, provozovaných linkách nebo dalších činnostech dopravního podniku.

Kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka?

V první fázi kampaně bude využito celkem 20 různých motivů, které budou rovnoměrně rozděleny mezi všechny tři linky pražského metra.Věříme, že cestujícím prostřednictvím této kampaně zpříjemníme jejich jízdu a seznámí se tak se zajímavými čísly, na kterých stojí provoz našich linek a vozidel. I nosiče neobsazené komerční reklamou budou mít svůj obsah,“ uvedla Jana Šmejcká, vedoucí odboru Marketing a komunikace.

Nápad dopravního podniku má oživit prázdné reklamní plochy ve vozech metra.
Nápad dopravního podniku má oživit prázdné reklamní plochy ve vozech metra.

Ukázky plakátů se zajímavostmi

Cestující budou moci zjistit nejen provozní údaje – tedy kolik dopravní podnik provozuje vozidel nebo kolik ročně prodá jízdenek, ale také zajímavosti o provozovaných linkách. Málokdo z cestujících například tuší, kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka nebo jakou maximální rychlost může vyvinout souprava metra. Kampaň také zahrnuje fakta o činnosti dopravce v oblasti společenské odpovědnosti. Lidé se například dozví, kolik odpadu společnost ročně ekologicky zlikviduje nebo jako výši prostředků vynaloží na likvidaci škod po vandalech.

Náklady jsou minimální, dušuje se dopravce

Do budoucna DPP plánuje počet motivů kampaně dále rozšiřovat. Reklamní plochy ve vozech metra tak budou užitečně využity v maximální možné míře. Náklady na kampaň jsou přitom podle mluvčí dopravního podniku minimální. „Využíváme prázdnou plochu a náklady na tisk plakátů jsou zanedbatelné,“ dodává mluvčí Aneta Řehková.

Autor: Robert Oppelt

Hlavní zprávy

Každá trasa pražského metra je autonomní. Je to jeho vysoká přidaná hodnota

vydáno 8. května 2024  17:23

Umíte si představit, že by tu najednou nebylo? Metro je přirozenou součástí pražského života, neobejdou se bez něho ani domácí, ani turisté. Pražské je...  celý článek

Obrácený panelák spojuje linky metra. O jakou stanici se jedná? Přece Florenc

vydáno 8. května 2024  12:00

Při každodenní projížďce metrem vám možná ani nedochází, kolik práce za provozem vůbec stojí. Za nenápadnými plechovými dveřmi začíná jiný svět, kam se...  celý článek

Znalec podzemního království má slabost pro stanici Náměstí Republiky

vydáno 8. května 2024  6:02

Znalec podzemního království Síť pražského metra není tak rozsáhlá jako v jiných, mnohem větších metropolích. „Svou architekturou, informačním systémem, kvalitou provedení a...  celý článek

Do hokejových fanzón bude vstup zdarma, platit zde půjde ale pouze bezhotovostně

vydáno 7. května 2024  17:27

Pivo za 110 korun, koncerty každý den a sledování hokejových přenosů na velkých obrazovkách. Fan zóny před arénami v Praze i v Ostravě se stanou hlavními...  celý článek