Za chviličku půjde na dvě hodiny pod vodu a s sebou si vezme speciální hydraulickou brusku. Práci mu můe zkomplikovat proud nebo patná viditelnost pod vodou. Dnes je to dobré, pochvaluje si Urbánek a leze do Vltavy.
Deník Metro se byl podívat na rekonstrukci díla, které se budovalo deset let. Kromě prací pod hladinou tu probíhá také kontrola a oprava elezobetonových pilířů. Momentálně jsou na jednom z nich odkryté takzvané kotvy. Přepínací lana jsou i po letech v pořádku, nyní kotvy natřeme materiálem, který zabraňuje korozi, a zabetonujeme, vysvětluje Antonín Vaina, stavbyvedoucí ze společnosti Freyssinet.
Barrandovský most má podle hlavního technika Michala Pánského jednu zvlátnost. Chybí mu toti pilíře číslo sedm a osm. Devítku podle stavebních plánů má. Nejde vak o závadu, ale pouze o chybné označení, které nikdo neumí vysvětlit. Při naí prohlídce jsme se zdreli nejvíce u pilíře číslo čtyři. Aby zde měli dělníci elektrický proud, musí být vedený vzduchem nataeným kabelem přes vodu.
Mezi trojkou a čtyřkou jsme proto plavidlům zakázali průjezd. Jednak jsme kabel označili a také jsme umístili zákazové značky. Jak ale sami vidíte, někteří veslaři, malé lodě a podobně na to zvysoka kalou, usmívá se Pánský zrovna ve chvíli, kdy kolem mostu projídí dva mladíci v kánoích.
Těkosti působí dělníkům opravujícím pilíře nejen neukáznění sportovci, ale také holubi. Ti jsou schopni během jediné noci pokrýt rovné plochy trusem tak, e se dělníci při jeho odstraňování zapotí. Je to denní řehole. Proto jsou prostřední rovné plochy nově tvarované do mírné stříky. Idea je, e trus uschne a vítr ho snáze odfoukne, popisuje drobnou úpravu Pánský.
Pilíře ponořené ve Vltavě se opravují od letoního února. Hotovo má být koncem listopadu. Co se týče prací na horní části mostu, nejsou jetě známy přesné termíny. Teoreticky by se mělo začít na jaře roku 2022. V plánu je mimo jiné doplnění přepínacích lan, izolace nebo svodidlové zídky, které jsou v nevyhovujícím stavu.
Vyměněny budou také povrchy vozovek, Technická správa komunikací (TSK) opraví části, kde jsou chodníky a rovně svodidla a osvětlení. Cílem prací je zamezit dalí degradaci mostu a prodlouit jeho ivotnost o několik desítek let. Dopravu po dobu náročné rekonstrukce TSK nepřeruí. Omezena bude vdy jen částečně a bude zachován provoz třemi jízdními pruhy.