Nejdál se podle Krause zatím dostaly práce v místech, kde se hlavní vzletová dráha kříží s vedlejší ranvejí. "Tam jsme ve fázi pokládky mezerovitého betonu, na ostatních částech dráhy ještě demolujeme a připravujeme podkladové vrstvy," uvedl Kraus.
Letadla nyní přistávají na vedlejší ranveji od Prahy a vzlétají směrem na Kladno. Letiště se kvůli zvýšenému hluku z letadel dohodlo s postiženými obcemi na finančních kompenzacích. Kolik peněz muselo celkově obcím dát, letiště neuvedlo. Podle mluvčí Evy Krejčí některé obce nechtěly, aby se částka zveřejňovala. Z dřívějších informací je známé, že některé obce dostaly stovky tisíc, Kladno obdrželo jeden a půl milionu korun.
Z ranveje by šlo vybudovat 19 kilometrů dálnic
Podle letiště je oprava dráhy nezbytná. Ranvej je v nepřetržitém provozu od roku 1963. "Dráha letos oslaví 50 let a nebyla jiná možnost než přistoupit ke generální opravě," vysvětlil Kraus. Po dokončení prací bude pravidelná jarní a podzimní údržba trvat několik dní místo současných dvou až tří týdnů a letadla tak budou méně často létat nad hustě obydlenými oblastmi.
Nejdůležitější součástí vzletové dráhy jsou 40 centimetrů široké betonové desky na povrchu, z nichž by podle Krause šlo vybudovat asi 19 kilometrů dálnic. Při výstavbě se demoluje původní dráha, nákladní auta musejí odvézt 390 tisíc tun betonu. Kromě toho se připravují také vedlejší pojezdové plochy pro letadla, z nichž už jsou některé dokončeny a instalují se tam navigační světla. "Pořád pracujeme podle harmonogramu, i když vhledem k počasí jsou tam chvilkami drobná zdržení," uzavřel Kraus.