"Dopravní podnik reaguje na stínosti cestujících ohledně kluzkosti sedaček v tramvajích KT8N2 a 15T, kde jsou pouité dřevěné sedačky," potvrdil mluvčí dopravního podniku Petr Vorlíček.
U starích tramvají KT8N2 navrhl podnik technické opatření, je spočívá v zaklonění sedačky o 12 milimetrů. U tramvají typu 15T ForCity pak bude sníena výka sedáku proti podlaze tramvaje, vymění se lakování sedačky za strukturovaný lak. "Po vyhodnocení těchto opatření se dopravní podnik dohodl s výrobcem tramvají 15T jetě na úpravě záklonu sedačky stejně, jako tomu je ve starích KT8N2," dodal Vorlíček.
Sedačky budou opravené do konce roku
Tato opatření jsou u obou typů tramvají rozdílná z důvodu rozdílných sil při jejich zrychlení a zpomalení. "Tramvaj typu 15T je podstatně ivějí ne tramvaj typu KT8N2," vysvětlil Vorlíček.
Vechna navrená opatření se postupně zavádějí na obou typech tramvají. Do konce roku 2013 by ji měly být vechny tyto úpravy realizovány. Dopravní podnik plánuje postupně do roku 2018 vyměnit v tramvajích vechny sedačky za dřevěné.