Neopatrnost na kolejích stála loni v Praze celkem 33 životů. Ze statistických dat Drážní inspekce vyplývá, že celkový počet mimořádných událostí a úmrtí na drahách v metropoli v porovnání s rokem 2013 opět vzrostl. Zatímco v roce 2013 se na všech dráhách v metropoli (železnice, tramvaje, lanovky, metro) událo v Praze 1493 mimořádných událostí, tak v roce 2014 již Drážní inspekce evidovala už 1603. „Naprostá většina mimořádných událostí připadá na tramvaje. Za loňský rok jich evidujeme 1496,“ vypočítává mluvčí inspekce Martin Drápal.
Většina lidí umírá na železnici
K nárůstu došlo i v případě úmrtí při těchto událostech. Loni jich bylo 33, o čtyři více než před dvěma lety. „Na více než dvojnásobek vzrostl počet usmrcených v metru. V roce 2014 v něm zahynulo sedm lidí,“ varuje Drápal. Tam se ale nejedná většinou ani tak o nehody jako spíše o sebevraždy. Na klasické železnici v minulém roce v Praze zemřelo 23 osob, pod koly tramvají našly smrt tři lidé.
Jako největší prohřešky chodců vnímá dopravní podnik podle mluvčího Jiřího Štábla to, že chodci nerespektují dopravní situaci a nesledují provoz při přecházení komunikace. „Velkým nebezpečím je používání sluchátek nebo usilovné psaní textových zpráv v mobilu pře přecházení vozovky,“ varuje Štábl. V tramvajových zastávkách se také chodci vystavují velkém u nebezpečí, když přecházejí těsně před nebo za stojící tramvají.
V přebíhání zabrání zábradlí
Jako preventivní opatření se na vybraných místech instaluje dopravní podnik zábradlí a upravují se přechody (například u zastávky Slánská nebo Poliklinika Barrandov) tak, aby chodec nemohl přeběhnout silnici v jednom kuse.
„Dále pak je ve vybraných zastávkách přidáno nadstandardní hlášení v tramvajových vozech o tom, že tramvaj má přednost před chodci, a ve spolupráci s policií je každoročně připravován preventivní program Není cesty zpět,“ dodává Štáb.
Tady si dávejte pozorNejvíce střetů bylo loni v oblasti Újezda a v okolí Hradačanské
|