Na dalších 25 letPůvodní pohyblivé schody na Můstku byly zprovozněny v listopadu 1985. Denně v této stanici přestoupí na 96 tisíc cestujících, takže mechanické části schodů jsou extrémně namáhány. Životnost nových eskalátorů má být nejméně 25 let včetně dostupnosti náhradních dílů. Všechny eskalátory budou opatřeny bezpečnostními kartáči, které sníží možnost zranění. |
Pohodlnější cestu metrem budou mít při předvánočních nákupech na poslední chvíli lidé přestupující v metru mezi linkami A a B. "V současné době probíhá výměna posledních dvou ramen přestupních pohyblivých schodů ve stanici Můstek A s termínem ukončení 17. prosince," uvedla pro deník Metro Aneta Řehková z pražského dopravního podniku.
Provoz ve stanici se tak od za dva měsíce konečně vrátí do normálu. Dvoje eskalátory ve stejné stanici a další dvoje na béčku už byly po výměně otevřeny dříve. "Letos už mimo to proběhla výměna pohyblivých schodů ve stanici Nové Butovice a pěti dalších ve stanici Náměstí Republiky," doplnila Řehková. Výměna celé šestice eskalátorů na Můstku vyjde přibližně na 37 milionů korun.
Příští rok se bude pokračovat
A které stanice čeká omezení kvůli modernizaci v příštím roce? Dopravní podnik plánuje výměna dalších 10 ramen pohyblivých schodů. Tři jsou ve stanici Náměstí Republiky, dvě ve stanici Karlovo náměstí, čtyři ve stanici Smíchovské nádraží a jedno rameno ve stanici Můstek A – to ale není jisté kvůli majetkovému sporu. Dále pokračuje modernizace v rámci stavby Quadrio na Národní třídě. Původní tři ramena budou do července nahrazena kaskádou šesti ramen pohyblivých schodů.
Eskalátory v číslech43,6 metrů je největší dopravní výška pohyblivých schodů. Jsou ve stanici Náměstí Míru. 87,2 metrů je délka šikmé části eskalátoru ve stanici Náměstí Míru (při sklonu 30° se vypočítá jako dvojnásobek dopravní výšky). 30° je úhel sklonu pohyblivých schodů, který je ve všech stanicích jednotný. 60. léta – z této doby pocházely první pohyblivé schody v metru, byly původně součástí podchodu na Václavském náměstí. V pražském metru se pak na lince A nasadily v letech 1978-1985. 2004 – v tomto roce začala výstavba stanice Depo Hostivař, jediné stanice, kde se uvažovalo o pohyblivých chodnících, nakonec bylo od tohoto nápadu upuštěno. |