metro.cz

Počasí v Praze

8 °C / 19 °C

Čtvrtek 9. května 2024. Svátek má Ctibor
Karel Schwarzenberg jako agent 009 | foto: TOP 09

VIDEA: Neházejte svůj hlas do hajzlu! Volební spoty začaly přitvrzovat

  17:22
Volební kampaně zamířily do veřejnoprávní televize a rozhlasu. Politici se snaží získat mladé voliče na sociálních sítích, často ale nevědí, jak na ně.

Jak přivábit voliče? Politické strany se snaží, jak mohou. Včera jste mohli poprvé zhlédnout jejich volební spoty v televizi či je slyšet v rozhlase. "Strany se snaží působit co nejvíce na prvovoliče, kteří jdou k volbám už jen proto, aby si to vyzkoušeli,“ říká politolog Michal Pehr. Volební tematiku přitom často mají i klipy soukromých firem. Například společnost TOI TOI přeje lidem, kteří využívají její služby, aby "nezahodili svůj hlas do hajzlu". K žádné konkrétní straně se ale nepřiklání.

ODS má chvalitebně

Nalákat nejmladšíé voliče se však politikům často nedaří. Většina stran totiž s lidmi neumí komunikovat skrze sociální sítě. "Pro část stran jsou sociální sítě pořád pouze odkladištěm pro fotografie z mítingů a to není příliš atraktivní. A to příliš nefunguje,“ vysvětluje marketingový odborník Michal Kroupa z Ogilvy & Mather.

Podle něj na sociálních sítích vyčnívá Strana zelených a ANO Andreje Babiše. "ODS nebo TOP09 mají chvalitebně. Sociální demokraté již také nabrali správný směr a začali systematičtěji vytvářet obsah pro sociální sítě například v podobě infografik,“ řekl Kroupa.

Slovy experta

O aktivitě politických stran na sociálních sítích hovoří marketingový expert Michal Kroupa z Ogilvy & Mather.

Jak si podle vás letos politické strany počínají na sociálních sítích?
Strany si počínají velmi nerovnoměrně. Již většinou pochopily, že sociální sítě jsou součástí kampaně v digitálních médiích. I KSČM již vstoupila do prostředí, které je spíše spojeno s opačným názorovým spektrem.  Nicméně stranám velmi často chybí koordinace aktivit zejména krajských a regionálních poboček či jednotlivých kandidátů. Pro část stran jsou však sociální sítě pořád pouze odkladištěm pro fotografie z mítingů a to není příliš atraktivní. A to příliš nefunguje.  

V čem by se měly strany zlepšit na sociálních sítích, aby přilákaly mladé voliče?
Je třeba zohlednit, že mladá generace má určité politické preference, které potom na sociálních sítích více rezonují. Sociální sítě jsou prostorem pro větší otevřenost. Tu však část stran zaměňuje s podivnou podbízivostí či falešnou přátelskostí. Naopak by měly strany volit pečlivěji témata, která chtějí přes sociální sítě sdělit a podat je atraktivním způsobem. 

Politické strany odhalily volební spoty

Volební spoty TOP 09

Volební spot ČSSD

Volební spot ANO

Volební spot SPOZ

Volební spoty Strana zelených

Volební spot KDU-ČSL

Volební spot Hlavu vzhůru

Volební spot Hnutí Úsvit přímé demokracie

Komentáře

Hlavní zprávy

Matisa, Theurer či Plassermatic. Prohlédli jsme si „neviditelné dělníky“ ze zákulisí podzemky

vydáno 9. května 2024  11:59

Jsou jich desítky, a ačkoliv je cestující v podstatě nemají šanci v běžném provozu zahlédnout, bez nich by pražské metro zkrátka nefungovalo. Řeč je o...  celý článek

„Byrokratická mašinérie nakonec udolala i zdánlivě všemocného normalizačního ministra“

vydáno 9. května 2024  5:55

O umění v metru toho ví opravdu hodně. Je autorem úspěšné knihy Metroart, která mapuje a provází výtvarným světem pražského metra. Loni navíc historik...  celý článek

Každá trasa pražského metra je autonomní. Je to jeho vysoká přidaná hodnota

vydáno 8. května 2024  17:23

Umíte si představit, že by tu najednou nebylo? Metro je přirozenou součástí pražského života, neobejdou se bez něho ani domácí, ani turisté. Pražské je...  celý článek

Obrácený panelák spojuje linky metra. O jakou stanici se jedná? Přece Florenc

vydáno 8. května 2024  12:00

Při každodenní projížďce metrem vám možná ani nedochází, kolik práce za provozem vůbec stojí. Za nenápadnými plechovými dveřmi začíná jiný svět, kam se...  celý článek