metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 2 °C

Středa, 21. listopadu 2018. Svátek má Albert.
Letecký pohled na komplex BB Centra.
Dalších 5 fotografií v galerii
Letecký pohled na komplex BB Centra. | foto: Passerinvest

Z Hostivaře na Smíchov. Další trasa metra?

29. června 2017  7:33 Robert Oppelt
Miliardář Radim Passer představí plány na metro E. Praha s ním nepočítá.

Michelské BBCentrum je moderní kancelářská a obytná čtvrť s vlastní školou, školkou nebo komunitním centrem, která letos slaví dvacet pět let. Postupně budovanému projektu developera a filantropa Radima Passera ale ještě jedna věc schází – stanice metra.

Doprava od stanice Budějovická je přitom už teď na pražské poměry řešena moderním způsobem, jezdí tu soukromá, čistě elektrobusová linka. „Jednalo se o jedny z prvních elektrobusů nasazených do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě,“ popsal před časem deníku Metro Passer.

Fotogalerie

V budoucnu by tudy mohly projíždět i tramvaje. Ty do pěti let budou jezdit až na Pankrác. Sám Passer ale má ještě jinou vizi.

„Radši bych, aby tudy vedla nová trasa metra E. Spojila by Hostivař se Smíchovem,“ popsal. Tato trasa podle něj není ničím novým, počítali s ní už socialističtí plánovači. Svou představu o budoucnosti dopravy představí dnes právě v BBCentru. Linka metra by mohla spojit sídliště na jihovýchodě přes Prahu 4 se Smíchovem. Tam všude se teď staví nebo to je v plánu.

Passerovy vize ale naráží na odpor města. Nová trasa E se podle Institutu plánování a rozvoje nenachází v žádném z dokumentů, které řeší budoucí rozvoj Prahy. „V plánu mobility, zásadách územního rozvoje ani v návrhu metropolitního plánu se s trasou metra E nepočítá,“ říká mluvčí Institutu plánování a rozvoje Marek Vácha.

Návrhy na vedení linek metra podle institutu vycházejí z dlouhodobě prověřovaných a na dopravním modelu ověřovaných prognóz. „Je vždy zapotřebí sledovat efektivitu, tedy poměr nákladů na investice a provoz a očekávané přepravní proudy cestujících. Proto jsou ve výše uvedených dokumentech navrhovány tramvajové tratě,“ dodal Vácha.

Podobně se dlouhodobě vyjadřuje i dopravní podnik. V Praze dnes podle dopravce není další oblast, kam by se vyplatilo vést novou trasu metra. Po dokončení prodloužení trasy z Pankráce na náměstí Míru a případné dovedení na náměstí Republiky, kde by mohl vzniknout přestup na trasu B, už má smysl jen tratě větvit, například déčko směrem na Modřany.

Komentáře

Hlavní zprávy

Pražské vánoční trhy budou i moderní

Vizualizace
vydáno 21. listopadu 2018  16:42

Trhy na Staromáku nebo Václaváku s davy lidí známe všichni. Podnikaví mladí lidé si ale vánoční trhy dělají po svém, a tak město může svým obyvatelům i...  celý článek

Ochladilo se. Nocleženky jsou zpět

Bezdomovec (ilustrační foto)
vydáno 21. listopadu 2018  14:46

Zima je za dveřmi a většina z nás si mrazivé noci nedokáže představit jinak než z pohodlí domova. Pohled na zasněžené město je skrze okno bezesporu...  celý článek

Zoo dá tři koruny z každého lístku na divoká zvířata

Kůň Převalského
vydáno 21. listopadu 2018  10:21

Trojskou zoo letos navštívilo milion čtyři sta tisíc lidí. Ochranáři tak dostanou asi čtyři miliony korun.  celý článek

Miliony turistů zahlcují Česko, hotely marně hledají personál

Ilustrační snímek
vydáno 21. listopadu 2018  9:37

Přinášíme miliardy, dejte nám náměstka. Cestovní ruch se hlásí o svá práva.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám