metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

Asiati objevují ČR. Kromě Prahy milují také Moravu i Českosaské Švýcarsko

  10:27
Do Česka míří stále více asijských turistů, patříme do první pětky světových destinací.
"Turisté jsou obrovskou příležitostí – hlavně ekonomickou. Pokud na ně nadáváme, tak je to naše vina, že té příležitosti neumíme využít nebo ji nevidíme." (15. května 2023) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Za letošní první půlrok Česko navštívilo 700 tisíc asijských turistů. Podle agentury Czechtourismu prudce roste zájem o­ regiony mimo Prahu, do módy se dostává Morava nebo lázeňská města. 

Romantická země

  • Česko je na asijských trzích propagováno i vnímáno jako romantická destinace.
  • Kromě Moravy jsou velkým hitem výlety po skalách Českosaského Švýcarska, které si jako lokalitu pro natáčení vybrala korejská veřejnoprávní KBS.

Na zvyšující se atraktivitě mají největší podíl aktivity Czechtourism na zahraničních trzích. Naprosto klíčová je spolupráce s tamějšími blogery, youtubery a obecně influencery. Například na korejském trhu je tato forma spolupráce dominantní a počet Korejců cestujících do České republiky se zvýšil o čtyřicet procent. Velký vliv má i filmová produkce nebo fakt, že je Česko jednou z nejbezpečnějších zemí světa.

Počet turistů cestujících do Česka z asijských zemí se kontinuálně zvyšuje. A nejde jen o Číňany a Japonce, ale i­ o ­Indy, Malajsijce či Korejce. V ­Koreji realizoval Czechtourism několik turistických kampaní, které propagovaly Českou republiku jako celek, ale i konkrétní lokality na Moravě nebo Karlovy Vary. „Hodně nám vychází spolupráce s­ blogery a influencery, kteří mají na korejském trhu ohromný vliv. Zvláštní je, že vliv nemají jen na nejmladší generaci jako u ­nás, ale i na tu ve věku 40 let a více,“ říká Monika Palatková, ředitelka agentury Czechtourism.

Mezi realizovanými kampaněmi na korejském trhu dobře zafungovaly reklamy spojené s konkrétními partnery, jako je technologická společnost Olympus nebo letecká společnost Korean Air. „Stagnující trh se zájezdy do České republiky se nám povedlo rozhýbat a v letošním roce už hlásí meziroční nárůst o čtyřicet procent,“ zdůrazňuje pozitivní výsledky Monika Palatková i navzdory nižšímu marketingovému rozpočtu ve srovnání s ­jinými zeměmi západní Evropy. Vyšší počet turistů může znamenat i vyšší útratu a pozitivní dopad na českou ekonomiku v řádech desítek miliard korun. 

Autor: Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek