„Rychleji a lépe se na trhu prodá chalupa, která je zdařile a kvalitně zrekonstruovaná, než ta, na které strávíte celé jaro, léto i podzim rekonstrukčními pracemi a příští rok vás budou čekat ještě další nutné stavební úpravy,“ říká Vladimír Zuzák, ředitel Maxima Reality.
Rekreační objekty postupně mění svou podobu a funkci, z víkendového útočiště se základním vybavením se proměňují v plnohodnotný druhý domov s kompletní výbavou. Potvrzuje to i průzkum Raiffeisen stavební spořitelny realizovaný agenturou STEM/MARK. Podle něj celá třetina majitelů využívá chalupy k dlouhodobému pobytu, a tak i zde chce využívat internet a jiné moderní technologie.
Přes padesát procent dotázaných chce mít na chatě k dispozici základní televizní nabídku a dostatečně silný mobilní signál, aby měli možnost připojit se k internetu alespoň přes telefon. Přes dvacet procent dotázaných by využilo i na chalupě vysokorychlostní internet a wi-fi.
„Lidé si chaty a chalupy zařizují a vylepšují tak, aby v nich mohli pohodlně trávit čím dál více času. Někteří přitom také uvažují o tom, že se na venkov či do hor přestěhují na stáří,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny a dodává, že i rekonstrukci chaty lze financovat úvěrem ze stavebního spoření, stavba ale musí mít číslo popisné. „Úvěr na bydlení lze využít na pořízení a rekonstrukci budovy trvalého charakteru, tedy takovou, které stavební úřad přidělil číslo popisné,“ upřesňuje Molnárová.