Za dobu existence bylo prodáno přes 114 tisíc vozů značek Škoda, Volkswagen, Audi a Kia, kterých je Autosalon Klokočka autorizovaným prodejním partnerem. Kromě služeb souvisejících s automobily dnes u „klokanů“ prodávají a servisují také motocykly nebo jízdní kola a dávají práci více než 240 zaměstnancům.
Z dráhy mezi první porevoluční podnikatele
„K založení dílny mě kdysi přivedla vášeň pro automobily,“ říká Jan, bývalý rallye jezdec, který svůj první titul přeborníka v rallye získal už v roce 1981. „Jezdil jsem ve Škodě 100, byl to můj první vůz. Tehdy nestačilo mít na auto peníze, ale muselo se na ně čekat v pořadníku. Benzin Speciál stál 6,50 Kčs za litr, což byl na tehdejší poměry docela luxus,“ upřesňuje Jan, kdy a jak se zrodila jeho láska k motorům. Později se Jan a jeho spolujezdec Petr Gross stali mistry republiky v rallyesprintu. Když pak zvažoval, v čem podnikat, díky koníčku s vůní benzinu měl jasno hned.
Ze své dílny se Jan na začátku 90. let 20. století přestěhoval na pronajatou plochu, kde musel vybudovat parkoviště, a založil autobazar. V roce 1990 získal mezi prvními servisní smlouvu na opravy vozů Škoda. O dva roky později začal nové škodovky také prodávat, a tak vznikla dnešní pobočka Klokočky na Barrandově.
Jak šla léta, přibývaly do portfolia Autosalonu Klokočka další služby i značky vozů. „V roce 2008 už byl Autosalon Klokočka pojem. Patřili jsme mezi největší prodejce koncernových vozů u nás. Rozhodoval jsem se, jak podnikání ještě posunout. Proto jsme vstoupili do luxusnějšího segmentu a v roce 2010 jsme slavnostně otevřeli terminál Audi,“ shrnuje Jan Klokočka.
Celý magazín |
Motorky a jízdní kola ve hře
Lásku k motorům podědili také Janovi synové: Jan a Marek. Když byli kluci malí, pověsil Jan svou kariéru závodního jezdce na hřebík a plně se věnoval rodině a podnikání. „Nechtěl jsem přijít o dětství svých synů, a tak jsem se rozhodl s náročným koníčkem skončit. I přesto, že jsem rychlou jízdu a adrenalin závodů miloval,“ vzpomíná Jan. Jeho synové se dnes aktivně zapojují do vedení firmy. Starší z nich, Jan, řídí barrandovské centrum po cyklisty – Kola Klokočka – a mladší Marek vede Centrum zánovních a ojetých vozů. Holding od roku 2021 provozuje také Motosalon Klokočka, který se soustředí na prodej a servis motocyklů Honda.
Odkaz automobilového závodníka
Na Janovu závodní etapu Klokočkovi jen tak nezapomenou. Pravidelně podporují české sportovce, v minulosti například rallye jezdce, volejbalisty, hokejisty, fotbalisty a golfisty, neboť všichni tři „klokani“ na greenu tráví většinu volného času. V automobilu od Klokočky nyní jezdí třeba cyklista Ondřej Cink a několik vozů v rámci aktuální spolupráce testuje i jeden z nejúspěšnějších českých motocyklových závodníků Lukáš Pešek. Služby, které dnes Klokočkovi nabízejí, obsáhnou vše, co při nákupu a provozování auta, motorky nebo jízdního kola potřebujete. A to včetně zprostředkování, financování a pojištění, vlastní leasingové společnosti a pronájmu budov v blízkosti Letiště Václava Havla u Pražského okruhu. Zajistí také výkup ojetých aut nebo vám pronajmou vůz z vlastní autopůjčovny, pokud se ten váš porouchá. „I z malé české garáže můžete vybudovat impérium. Stačí jen jít za svým snem a mít obchodního ducha a trochu štěstí,“ uzavírá Jan Klokočka