O potřebě nové koncertní síně se uvažuje dlouho, poslední tři roky se schází pracovní tým složený z odborníků v čele s pražským primátorem. Ve svém současném složení na konci března uvedl, že nejvhodnějším místem pro stavbu síně je Štvanice. Komoře se nelíbí, že takové vyjádření přišlo z magistrátu, který předtím vypsal soutěž na celou Štvanici. Účastníci soutěže by podle architektů mohli vznést námitku, že soutěžní podmínky byly změněny těsně před koncem soutěže.
První etapa by měla stát až půl miliardy korun
Do soutěže vyhlášené městem přišlo osm desítek návrhů, v prvním kole měli účastníci odevzdat ideové návrhy. Autory nejúspěšnějších návrhů porota vyzvala k předložení rozpracovaných a upřesněných projektů. Vítěz, kterého vybere komise na začátku května, vypracuje za 35 milionů korun projektovou dokumentaci. Praha chce, aby ostrov byl místem pro sportovní aktivity, odpočinek a pořádání kulturních akcí. První etapa revitalizace ostrova by měla stát až půl miliardy korun. Naprostá většina zakázek na architektonické projekty je v Praze řešena obchodními soutěžemi, kde hraje největší roli nejnižší cena. Architekti tento postup trvale kritizují. Chtějí, aby město kladlo větší důraz na pořádání ideových soutěží. Také komora architektů dosud soutěž na Štvanici chválila za to, že je dobrým příkladem přístupu k řešení veřejného prostoru.
Postoj Spolku pro výstavbu nového koncertního sálu v Praze ale kritizuje. Po vedení města požaduje, aby uvedlo, že "architektonická soutěž na Štvanici, které se účastní desítky nejlepších architektonických kanceláří v České republice, je nadřazena vyjádření a doporučení Spolku pro výstavbu nového koncertního sálu" a že úvahy o možném umístění sálu budou v odborné a transparentní debatě probíhat až po jejím skončení.