metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 23 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Další 1 fotografie v galerii
Za nově opravenou zdí Masarykova nádraží probíhá demolice staré budovy. | foto: Anežka Sedlická

Bývalá celnice na Masarykově nádraží jde k zemi. Místo ní tu vyrostou kanceláře

  12:49
Penta začala s demolicí domu bývalé celnice na Masarykově nádraží. Demolice souvisí s připravovanou výstavbou administrativních budov. Uvedl to mluvčí společnosti Martin Danko. Podle Českých drah jde o objekt, který už dopravce dlouhodobě nevyužívá.

„Souvisí to s přípravou územního rozvoje Masaryčky, jde o první krok a další by měly následovat,“ uvedl Danko. Následující úpravy by podle něj ale neměla provádět Penta, ale Správa železniční dopravní cesty, která se stará o nádražní kolejiště. V současnosti budova podle Danka sloužila jako skladiště a České dráhy, které dům vlastní, s jejím zbořením souhlasily.

Penta má zájem koupit 15 tisíc čtverečních metrů pozemků

Samotný prodej drážních pozemků, na kterém závisí ambiciózní výstavba, ale stále ještě dohodnutý není. Brzdou jsou zejména spory o cenu, kterou mohou ČD po investorské společnosti požadovat a kterou upravuje smlouva z roku 2003. Kvůli připravované výstavbě na Masarykově nádraží vznikla společnost Masaryk Station Development, v níž dráhy vlastní asi 34 procent a většinu má Penta. Ta má rovněž podle smlouvy předkupní právo na pozemky, které ČD považují za nepotřebné a chtějí je prodat.

V polovině letošního roku Penta uváděla, že má zájem koupit zhruba 15 tisíc čtverečních metrů pozemků za zhruba 400 milionů korun. Výpočet ceny vychází ze smlouvy z roku 2003, která stanovila cenu 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch. Do vyjednávání se v září vložil i ministr dopravy Antonín Prachař, který po managementu dopravce požadoval, aby znovu prověřil smlouvy a podmínky, za nichž státní podnik parcely poskytne. Nepanuje shoda, zda je dohodnutá cena pro státní dráhy výhodná. Parametry dohodnuté ve smlouvě ale podle dřívějšího vyjádření managementu není prakticky možné měnit.

Domy mají vyrůst  i mezi magistrálou a autobusovým nádražím

Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží. První blok budov by měl podle plánů Penty vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost postavila loni. Právě zde se demolovaná budova nachází. Druhý blok plánuje postavit mezi magistrálou a autobusovým nádražím a třetí částí je oblast pozemků v blízkosti ulice Hybernská, jejichž část patří České poště.

Komentáře

Hlavní zprávy

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Tisíce fandů Dynama znovu na „Pernštýňáku“. Rozhoduje se o ligovém titulu

vydáno 28. dubna 2024  21:02

V pátek čekaly tisíce příznivců pardubických hokejistů na Pernštýnském náměstí na titul marně. Dynamo z Třince přivezlo pouze prohru 1:4. Kdo se nedostal...  celý článek