Práce na úseku brněnské dálnice D1 mezi Šternovem a Psáři, kde modernizaci dosud brzdil havarijní stav betonového povrchu ve stoupacím pruhu, začnou v od pondělí 22. července. Až do 15. září, kdy budou práce probíhat, se dálnice ve směru z Brna do Prahy provizorně rozšíří.
Na Brno i na Prahu vždy ve dvou pruzích
Ve směru na Prahu bude doprava těsně po padesátém kilometru svedena do pravého pomalejšího a stoupacího pruhu. Po zhruba kilometru bude pravý jízdní pruh převeden přes dělící pás do protisměru, zatímco stoupací pruh bude převedený do levého rychlého pruhu a bude pokračovat kolem staveniště. Režim jízdy tak bude v tomto úseku vedený dvěma pruhy na Brno a dvěma na Prahu. Zcela zbytečně ale řidiči jezdili na zúženém asi devítikilometrovém úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou osmdesátkou. Až na sundávání mostů se tady dva měsíce totiž prakticky nestaví.
Po odstranění betonových desek z krajnice vozovky se ukázalo, že je dálnice v horším stavu, než bylo počítáno. "Únosnost na krajnicích je menší, než se předpokládalo," uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák s tím, že překvapivě špatná kvalita podloží pod dálnicí se projevila i na jiných opravovaných částech komunikace a liší se i v rámci jednotlivých úseků. OHL ŽS, která dálnici u Velké Bíteše opravuje, z tohoto důvodu stavbu zastavila. A požaduje několik milionů za práce navíc. To ale ŘSD odmítá. "Je pro mě přijatelnější určité zpoždění stavby než zbytečné navyšování rozpočtu," dodal Čermák. Práce na tomto úseku by se mělo obnovit taktéž v příštím týdnu.