Deník Metro se rozhodl vyzkoušet e-mail, který na skle přístřešku visí. Adresa vymenazastavek@thmp.cz má sloužit i k hlášení závad. V pondělí jsme ze soukromého e-mailu na graffiti upozornili, v úterý ráno jsme ještě poslali snímek posprejovaného přístřešku.
Hned v úterý odpoledne nám přišla zpráva: „Děkujeme za váš podnět k veřejnému prostoru, který vám není lhostejný. V příloze zasílám foto po dnešním vyčištění přístřešku“.
Podobně rychlé bylo řešení jiné závady. Také v druhém případě si technici městské společnosti Technologie hlavního města Prahy pospíšili. Cesta, kterou k nim náš podnět doputoval, ale byla jiná. Na vytržená dvířka lampy v Jiráskově čtvrti jsme upozornili prostřednictvím mobilní aplikace Změňte.to. Plusové body od nás aplikace získala také za „chytré“ upozornění.
Ve chvíli, kdy jsme do hlášení podnětu napsali slovo „lampa“, objevila se na displeji hláška: „Nezapomeňte napsat nebo vyfotit číslo z veřejného osvětlení.“ Právě díky tomuto číslu technici lampu snadno najdou.