Tohle auto pozná na ulici snad každý. Zítra je tomu půl století, kdy se nezaměnitelná sportovní silueta s protaženým čumákem a splývavou zádí poprvé představila na frankfurtském autosalonu.
Design, který závidí svět
Bylo to 12. září 1963 a nyní se na stejném místě a stejné akci představuje výroční edice úspěšného modelu 911. Základní tvar zůstává stále stejný. "Vymyslel design století, který automobilce Porsche závidí celý svět," napsal německý deník Bild v dubnu 2012 poté, co autor devětsetjedenáctky, designér Ferdinand Alexander Porsche, zemřel v 76 letech.
V Česku si můžete současnou modelovou řadu koupit od necelých dvou a půl milionu korun, ale nejsilnější model Turbo S, který pohání motor o objemu 3,8 litru a výkonu 560 koní, stojí skoro pět a půl milionu. Tohle žihadlo vystřelí z nuly na 100 kilometrů za pouhé 3 sekundy. Výročního modelu 911 se vyrobí jen 1963 kusů, sprintuje z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a může dosáhnout nejvyšší rychlosti 300 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,5 l/100 km.
Speciální výbava k výročí
Porsche 911 s označením 50 Years Edition nebo také 50th Anniversary se od standardních verzí současné generace 991 liší decentními stylistickými úpravami, kombinací širší karoserie Carrery 4 s technikou Carrery S, což znamená, že 400koňový (294 kW) šestiválec o objemu 3,8 litru pohání pouze zadní kola.
Nejviditelnějšími poznávacími znaky výroční edice jsou pětipaprsková kola o průměru 20" inspirována původními kovanými koly Fuchs v kombinaci s metalickými šedými laky Geyser a Graphite nebo klasickou černou. Lehký retro nádech má díky použitému čalounění sedadel i interiér.
Novinka jede rychlostí 345 km/hNěmecká automobilka Porsche v úterý představila finální podobu supersportovního hybridního vozu 918 Spyder. Ten zrychlí z nuly na 300 km/h za 22 vteřin, a přitom má mít průměrnou spotřebu mezi třemi a 3,4 litru paliva na 100 km. Pohání ho vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru, který má spolu s elektromotory maximální kombinovaný výkon 887 koní. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 2,8 vteřiny a maximální rychlost by se měla pohybovat kolem 345 km/h. Ve voze, který má homologaci pro běžný silniční provoz, automobilka využila bohaté zkušenosti z vytrvalostního závodu Le Mans. |