Do našeho seriálu Obři na Vltavě patří Grand Bohemia kvůli své délce. Se svými více než 73 metry se dokonce nevejde do „malé“ smíchovské plavební komory. Jinak manévry uprostřed Prahy zvládá bez problémů. Zapomeňte ale na klasické kulaté kormidlo, v kabině kapitána to vypadá spíš jako v tryskáči. Loď se řídí joysticky, na obrazovce je vidět, co se děje na bocích nebo za lodí, a zajímavým detailem je i vysílačka. Ta se ovládá pedály. Žádnou rychlost však nečekejte, na to jsou v Praze pravidla.
Grand Bohemia vyráží dvakrát denně na jih metropole výletním tempem. K plavbě je navíc dobré jídlo a k tanci hraje muzika. Kromě své velikosti je loď unikátní ještě v dalším ohledu. Celou zadní část střechy je možné odsunout. Své kouzlo má díky tomu třeba i plavba pod hvězdnou oblohou.
K vodě ho to táhlo odmala. Už v sedmi letech se v kajaku proháněl mezi brankami. Na střední šel Jiří Beneš na lodní školu do Děčína. A od osmnácti už byla řeka jeho život. Než se dostal k lodi Grand Bohemia, sloužil třeba na Šumavě. Tedy na pražském zadokolesovém remorkéru. Kromě kapitána má největší pražská loď už jen dva lodníky. Mnohem větší je ta část „posádky“, která se stará o pasažéry. Když je loď pro 400 lidí plná, po place běhá 15 číšníků a v kuchyni se otáčí až deset kuchařů.