Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje Prahy, aby kromě úpravy dosavadního návrhu na stanice nového metra D prověřil možnost dalšího vedení linky metra zkonečné na náměstí Míru. Podle současného územního plánu by pokračování metra D mohlo vést ze stanice Náměstí Míru přes Hlavní nádraží a Žižkov až na Vysočanskou, kde by byl přestup na trasu B. Jiná varianta ale zvažuje přestup na Náměstí Republiky a případné ukončení na Jarově nebo nákladovém nádraží Žižkov, kde je jedna zvelkých rozvojových oblastí metropole.
Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice, v další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a přestupní stanice strasou A na Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče.
Stanicemi metra denně projdou statisíce lidí. Rozhodnutí vystavět novou linku metra D tak představuje podle Institutu rozvoje města zásadní příležitost, která může zvýšit celkovou úroveň života obyvatel metropole. „Pražské metro 21. století musí mít kvalitní a promyšlený návrh se soudobým designem. Zároveň by mělo být přehledné, umožňovat jednoduchou a rychlou orientaci a snadnou údržbu stanic,“ uvádí ředitel institutu Petr Hlaváček. Především bychom se podle něj měli poučit z nedávné dostavby metra linky A, aby se neopakovaly stejné nedostatky.