metro.cz

Počasí v Praze

21 °C / 20 °C

Pondělí 9. září 2024. Svátek má Daniela

Radní Dolínek: Blanka se otevře ve druhé půlce září

  9:40
Blanka, metro D, železnice na Kladno či letiště. Na otázky týkající se dopravy v metropoli odpovídal pro Metro radní pro dopravu a náměstek primátorky Petr Dolínek.

Další 1 fotografie v galerii
Náměstek Petr Dolínek má na starost dopravu. | foto: MHMP

Kdy otevřete Blanku?
Na poslední schůzce za účasti policie jsme se bavili o druhé polovině září.

Takže platí 15. září?
Nemůžu garantovat den, ale platí druhá polovina září a bude to nejspíše neděle. Když se podaří v neděli otevřít tunel, řidiči budou mít do pondělí čas si zvyknout na ostřejší provoz. Ve druhé polovině srpna proběhne schůzka neoficiálního krizového štábu města za účasti městských částí, kde probereme, jak bude situace vypadat v první dny, abychom předešli případným problémům.

Jaké změny s otevřením Blanky nastanou přímo v centru města?
Praha 1 už oznámila, že bude neprůjezdný Újezd. Když pojedete od Národního divadla, tak před Újezdem budete muset zahnout doleva, poslední část ulice se promění v pěší zónu. Když pojedete od Anděla, tak zóna začne u tanku, kde bude možnost odbočit na Strahov. Karmelitskou už nedojedete nikam, na Újezdě vznikne nové nástupiště na Petřín. Na Malou Stranu budete mít možnost přijet, ale otočit se budete muset na Malostranském náměstí.

Kolik bude stát výstavba metra D? Objevila se různá čísla.
Konečné číslo pro trasu D z Písnice na Pankrác je 35 miliard včetně automatizovaného metra. Nechci, aby to bylo jako s Blankou, aby moji následovníci byli překvapeni, kolik to bude stát. A pokud bude postavena i část mezi Pankrácem a náměstím Míru, měly by se náklady vejít pod 50 miliard.

Roční kupon zůstane levnější, ostatní ceny můžou růst

Od 1. července byl zlevněn roční kupon, chystáte další změny v cenách?Určitě zachováme cenu ročního kuponu, ale umím si představit, že budeme pracovat s ostatními cenami jízdného a kuponů. Půjdeme vídeňskou cestou, kde zafixovali cenu ročního kuponu a začali každý rok ceny ostatního jízdného zdražovat.

Pomůže s financováním Praze nějak stát?
Stát extrémně tlačí na železnici na Kladno a letiště a na 511 mezi dálnicí D1 a Běchovicemi. Stát nám slíbil pomoc při získání evropských peněz, a pokud to nebude možné, tak slíbil jednat o jiném řešení.

Zbyde i na zahloubení trati na Kladno?
Mám svůj závazek, že pokud nebude stát ochoten zaplatit kompletní zahloubení trati na Kladno, tak budu prosazovat, aby to zaplatila metropole. Nechat to jako nedodělek by byla velká chyba. A od září také určíme pokračování městského okruhu, hlavně kudy by měl vést.

Autor: Robert Oppelt

Hlavní zprávy

Hlídač. Deník Metro odměňuje čtenáře za jejich zdařilé víkendové fotoúlovky

vydáno 9. září 2024  11:00

Ne nadarmo se o čtenářích deníku Metro říká, že jsou jedni z nejpodnikavějších. Od celé řady aktivit je neodradila ani víkendová vedra. Nejčastějším...  celý článek

Podkarpatská Rus je krásná, divoká, romantická. A vzpomíná na doby, kdy jí šéfovala Praha

vydáno 9. září 2024  5:06

Po první světové válce došlo k senzačnímu přepisování hranic. Pocítilo to i titěrné území mezi řekou Tisou a hřbety Karpat, které se rozhodnutím velmocí...  celý článek

Vyšehrad a Vltava. V pražské zoo se křtily kachyně parníkové. Deník Metro se tam vypravil lodí

vydáno 8. září 2024  16:57

Dvojice zvláštních šedivých vodních ptáků se do trojské zoo přistěhovala začátkem roku. Teprve teď ale opeřenci, jejichž pohyb připomíná kolesový parník,...  celý článek

Hrůzný V-2. Přízrak z nebes začal děsit civilisty před osmdesáti lety. Nešlo se mu ubránit

vydáno 8. září 2024  5:51

Léto 1944. Druhá světová válka vrcholí, Adolf Hitler posílá Londýňanům první děsivý „pozdrav“. Jde o raketu V-2, mistrovské dílo konstruktéra Wernhera von...  celý článek