Copa centrum
|
Čtyřicet tisíc. Přibližně tolik lidí projde denně vestibulem stanice metra Národní třída. V úterý 10. července se již do jejích prostor s největší pravděpodobností cestující nedostanou. Kvůli výstavbě Copa centra se na více než dva roky uzavře všem cestujícím. Vlakové soupravy budou stanicí pouze projíždět.
Tramvaje pojedou po své trase
Podle původních plánů měla výstavba administrativní budovy omezit také tramvajový provoz, k tomu však nakonec nedojde. "V rámci výstavby nebude omezen tramvajový provoz, pouze dojde k posunutí tramvajové zastávky Národní třída," vysvětluje Aneta Řehková z tiskového oddělení dopravního podniku.
Zastávka se posune kvůli nákladním vozům, které budou na místo dovážet stavební materiál. "Budou tudy jezdit tisíce kamionů se zeminou a materiálem na stavbu, který se na místo musí nějakým způsobem přivézt," vysvětluje šéf pražských památkářů Jan Kněžínek s tím, že nejen místní obyvatelé se musí připravit na hluk a nepořádek, který stavba administrativního centra přinese. Samotná výstavba bude podle dosavadních odhadů probíhat 25 měsíců. To je o měsíc méně, než bude uzavřena stanice metra.
Praha 1 Copa centrum uvítá
Staveniště v těsné blízkosti obchodního centra Máj (Tesco My) obtěžuje místní obyvatele i kolemjdoucí. "Chceme, aby bylo Copa centrum co nejdříve dostavěno. Není dál možné, aby Spálená ulice vypadala tak, jak vypadá v současné době," okomentoval pro deník Metro starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
Čtenářům Metra se však současný návrh Copa centra nezamlouvá. "Na Národní třídě má být náměstí a park, ne další komplex kanceláří," popsal svou představu čtenář v diskusi Metra.cz. A s tím souhlasí i řada dalších. Podle Prahy 1 se však již o podobě diskutovat nebude. "Nyní jde hlavně o to, aby na místě nebylo jedno velké staveniště," říká Lomecký