Až do roku 2014 bude na ruzyňském letišti probíhat oprava hlavní dráhy, na které přistávají letadla. Aby se stavební práce co nejméně dotkly lidí, kteří bydlí v blízkosti vedlejší dráhy, bude oprava rozdělena do několika etap. "První etapa začala v úterý. Lidí se práce dotknou minimálně," tvrdí mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.
V noci se přistávat nebude
Kvůli obyvatelům okolních městských částí, kteří se obávají nadměrného hluku, nebudou až do 30. května letouny přistávat na vedlejší dráze v nočních hodinách mezi půlnocí a půl pátou ranní. Koncem měsíce se pak letový provoz opět částečně vrátí na hlavní příletovou dráhu. "Od 30. května do 8. srpna budeme využívat zkrácenou hlavní dráhu v délce dva a půl tisíce metrů," vysvětluje Krejčí.
Hlavní dráha je v provozu od roku 1963 a je pro srovnání o devět let starší než dálnice D1. Stav dráhy již přestává odpovídat standardům a pravidelné jarní a podzimní údržby a opravy nestačí. V betonových deskách a asfaltovém povrchu se k tomu začaly tvořit trhliny.
Letiště ušetří miliony korun
První etapa opravy hlavní přistávací dráhy měla podle původních odhadů stát přibližně 365 milionů korun. Společnost Skanska ale nakonec nabídla o více než polovinu nižší cenu a práce tak nakonec budou stát 158 milionů korun. Opravy Letiště Praha mohlo zahájit v polovině května díky vhodným meteorologickým podmínkám, které nyní vládnou.
První fáze opravyOpravy hlavní dráhy budou probíhat v letech 2012-2014.
|