"Smyslem akce není jen to, aby lidé seděli na židlích, ale aby pochopili, že tohle je pěší zóna, opustili chodník a chodili po bývalé vozovce, která je většinu doby prázdná," říká Jan Krčmář z iniciativy Auto*Mat. "Když jsme přijeli, na vozovce byli za minutu tak čtyři lidi a teď jich tu prochází za minutu desítky, možná už i stovky. Lidé díky tomu vidí, že to není silnice, ale pěší zóna, a že sem můžou vkročit a ten prostor využít," dodává Krčmář. Auto*Mat se nechal inspirovat především New Yorkem. Times Square se od doby, co je z něj pěší zóna, výrazně změnil k lepšímu a podle Krčmáře to prospělo i tamním obchodníkům.
Praha 1 pěší zónu rozhodně rušit nechce
"Trochu se bojíme toho, že si Praha 1 řekne, že to tu s pěší zónou nevyšlo a zase ji zruší," přiznává koordinátorka stánku Auto*Mat Nikola Cabanová. To ale podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové nehrozí ani v nejmenším. "Trváme na tom, aby tam pěší zóna byla a jsme rádi, že se dolní část Václavského náměstí postupně stává příjemnou součástí putování občanů po centru Prahy, ale všechno má svá omezení. Dnešní akce na Václavském náměstí by byla Prahou 1 podporována, kdyby iniciátoři dodržovali úřední postupy," dodala mluvčí.
Někteří lidé židle vítali, jiní si mysleli, že celá akce ničemu příliš neprospěje. "Jednou jsem tudy šla a viděla jsem, jak si tu mladí italští turisté z bund udělali branky a hráli tu fotbal. Připadalo mi to jako úplně super využití toho prostoru. A i teď ty židle jsou skvělé," míní Jana Pírková, která pracuje nedaleko Václavského náměstí v jazykové škole. "Židličky jsou sice skvělé, ale myslím si, že jsou i tak trochu na nic. Tenkrát lidi měli čas na to, aby na nich seděli. Dneska tudy lidé nechodí, ale běhají až létají a nemají čas se ani zastavit, natož pak posadit," tvrdí zase Gabriela Struhárová, která bydlí na Václavském náměstí už od roku 1986.