Zájem o vstup do projektu podle materiálu projevily banky a platební instituce. Podmínkou je ale sjednocení provozu pod jednu firmu. Opencard je dosud spravována různými institucemi a její provoz provází složité a mnohdy kontroverzní smluvní vztahy, mimo jiné s firmou Haguess.
Město má podle radní s Haguess, která vlastní licenci karty, uzavřeny už jen nebytné smlouvy. A postupně se snaží z nevýhodných a problematických závazků vymanit. Úřad na ochranu hospodářské soutěže ale před časem pozastavil výběrové řízení související s budoucím fungováním Opencard. Podle radních tak zastavil možný rozvoj karty a šanci města vymanit se ze smluvních vztahů. Praha nyní čeká, jak ÚOHS o případu rozhodne.
Karta Opencard už vyšla Prahu na více než miliardu korun. Slouží hlavně jako tramvajenka, zároveň je možné s ní platit parkování nebo získat slevy, třeba při vstupu do zoologické zahrady. Problematický projekt pochází z doby někdejšího primátora Pavla Béma. Je ale kvůli němu stíhána část nynější i minulé rady včetně primátora Tomáše Hudečka.