Praha 21. října 2019 (PROTEXT) - Český prodejce čoček utržil v roce 2018 více než 1 miliardu korun
Společnost Alensa, on-line prodejce kontaktních čoček, dioptrických a slunečních brýlí, zvedla v roce 2018 svůj čistý obrat o 32,5 % na 1,164 miliardy korun, proti 0,879 miliardy korun v roce 2017. Zvedla se i EBITDA z 15,18 milionu v roce 2017 na 51,40 milionu v roce 2018. Vyplývá to z auditované zprávy výroční zprávy zveřejněné v obchodním rejstříku.
"Za pět let, tedy od roku 2013, kdy započala naše masivní zahraniční expanze, náš obrat narostl ze 147 milionů o téměř 850 % na stávající více než jednu miliardu. Navíc jsme dlouhodobě v černých číslech i přes nemalé investice," uvedl Jaromír Kijonka, zakladatel společnosti Alensa.
Společnost Alensa provozuje přes 40 e-shopů s kontaktními čočkami, dioptrickými a slunečními brýlemi ve všech 28 zemích Evropské unie, Norsku a na Ukrajině. V současné době patří v každé zemi, kde působí, mezi tři největší on-line prodejce kontaktních čoček. V České republice provozuje například e-shop Alensa.cz a má téměř půl milionu zákazníků, po celé Evropě pak okolo 5 milionů. Prodává pouze originální kontaktní čočky a brýle dodávané autorizovanými a známými distributory. Aktuálně nabízí on-line více než 4 000 brýlových obrub a drží skladem 99 % kombinací kontaktních čoček. Majiteli společnosti jsou Radek Hejl a JSK Investments s. r. o., manželů Jaromíra a Simony Kijonkových, kteří jsou zároveň spolumajiteli technologicko-logistické společnosti Zásilkovna.
Kontakt pro média:
Alensa s.r.o.
Petr Langer
PR & Communication manager
planger@alensa.eu
www.alensa.eu
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.