Na základě uzavřené smlouvy poskytne společnost Embraer stroje C-390 Millennium speciálně nakonfigurované podle požadavků letectva Korejské republiky, jakož i služby a podporu včetně výcviku perosnálu, pozemního vybavení a náhradních dílů. Hodnota kontraktu bude součástí položky nevyřízené objednávky společnosti Embraer ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023.
Embraer rovněž poskytne offsetový balíček zahrnující významný objem dílů pro C-390 Millennium, které budou v rámci partnerství vyrobeny lokálními korejskými společnostmi, dále pak rozvoj regionálního poskytovatele údržby a oprav.
"Vítáme, že se letectvo Korejské republiky připojilo k rostoucímu počtu vzdušných sil provozujících náš stroj C-390 Millennium - nejmodernější vojenský taktický dopravní letoun. Ten den za dnem prokazuje svou schopnost plnit opravdu širokou škálu misí s vysokou efektivitou, provozuschopností a rychlostí," uvedl Bosco da Costa Jr, prezident a generální ředitel společnosti Embraer Defense & Security. "Startujeme novou éru brazilsko-jihokorejských vztahů. Společně s našimi korejskými partnery jsme odhodláni zvyšovat schopnosti leteckého a obranného průmyslu této země."
Jižní Korea je sedmou zemí (po Brazílii, Portugalsku, Maďarsku, Nizozemsku, Rakousku a České republice), která pro své vzdušné síly vybírá model C-390. Od zahájení provozu u brazilského letectva v roce 2019, a u portugalského letectva v letošním roce, prokázal C-390 svou kapacitu, spolehlivost a vysoký výkon. Současná flotila provozovaných letounů nalétala více než 10 800 letových hodin, přičemž provozní dostupnost se pohybuje kolem 80 % a míra plnění úkolů přesahuje 99 %, což svědčí o výjimečné produktivitě stroje ve své kategorii.
C-390 má schopnost přepravit až 26 tun nákladu, tedy více než jiné středně velké vojenské dopravní letouny. Létá vyšší rychlostí (470 uzlů) s delším doletem, a dokáže plnit širokou škálu úkolů, jako je přeprava a vysazování nákladu a vojáků, lékařská evakuace, pátrací a záchranné akce, hašení požárů a humanitární mise, a to na dočasných nebo nezpevněných vzletových a přistávacích drahách, s povrchy jako jsou zpevněná zemina, půda a štěrk. Letoun s konfigurací pro doplňování paliva vzduch-vzduch s označením KC-390 již prokázal své schopnosti pro doplňování paliva ve vzduchu jako tanker i jako příjemce, v tomto případě přijímal palivo z jiného letounu KC-390 pomocí kapslí instalovaných pod křídly.
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.