„Food Save je komplexní řešení, jeho přínos vidím nejen ve využití umělé inteligence, ale hlavně v holistickém přístupu – nechybí business proces, práce s daty a další potřebné funkcionality. Vše bylo úspěšně otestováno tak, aby bylo řešení skutečně prakticky využitelné a nezůstalo jen u teoretické roviny. Nic obdobného na českém trhu dosud není,“ komentuje systém doc. Ing. Vojtěch Merunka, Ph.D. z Katedry softwarového inženýrství Fakulty jaderného a fyzikálního inženýrství ČVUT v Praze.
Při zápisu užitného vzoru bral Úřad průmyslového vlastnictví v potaz fakt, že se jedná o nové, unikátní řešení, které je zároveň široce využitelné v praxi. „Detekci rozpoznávání plnosti regálů se zbožím, čerstvosti ovoce nebo front na kase dnes stále z velké části vykonávají zaměstnanci, kteří musí pravidelně obcházet prodejnu, protože žádné řešení doposud nedokázalo monitorovat různé aspekty tolika druhů artiklů,“ vysvětluje jedinečnost řešení Kamil Mahdal, zakladatel a CEO společnosti Analytics Data Factory.
Food Save využívá ke zpracování získaných informací umělou inteligenci, která je dokáže v reálném čase vyhodnocovat. Jak ale upozorňuje docent Merunka z ČVUT, rolí umělé inteligence není nahradit zaměstnance, ale poskytnout jim efektivní nástroj pro vyšší kvalitu a komfort práce. „Umělou inteligenci bychom neměli vnímat jako nepřítele, ale jako prostředek k lepšímu dosažení daných cílů. Food Save je důkazem toho, že když se umělá inteligence vhodně využije v rámci komplexních procesů, může to přinést užitek všem stranám. Personál získá efektivní pracovní nástroj, zákazník lepší kvalitu poskytnutého zboží i služeb a management prodejny úsporu nákladů,“ uzavírá docent Merunka.
Více informací je k dispozici na www.foodsave.cz.
O společnosti Analytics Data Factory
Analytics Data Factory je na českém trhu dodavatelem a správcem řešení postavených na analytických technologiích společnosti SAS včetně veškerého navazujícího ekosystému, jako je hardware, operační systémy, databáze, vývojový a verzovací software, messaging infrastruktura nebo big data platformy. Analytics Data Factory se primárně specializuje na oblasti, ve kterých dle referencí poskytuje služby na špičkové úrovni. Jedná se především o oblast aktivního řízení vztahu se zákazníky v reálném čase (CRM), prevence vzniku podvodů v reálném čase, zpracování signálů a rozpoznávání obrazu v reálném čase, pokročilé analytiky na velkých a streamovaných datech, stabilizace a refaktoring / reverzní inženýrství a migrace a stabilizace systémových a integračních platforem. Mezi klienty patří Komerční banka, Česká podnikatelská pojišťovna, pojišťovna Kooperativa, Home Credit, a další. Více informací o společnosti je k dispozici na www.byadf.cz.
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.