„Letadlo odstartuje vždy z Bratislavy, poletí do Prahy na dotankování a z pražského letiště už pak přímo do destinace. Díky tomu přineseme exotický produkt našim českým i slovenským klientům zároveň,“ upřesňuje Jiří Jelínek, předseda představenstva skupiny DER Touristik Eastern Europe.
„Nová charterová spojení do exotických destinací potvrzují, že stávající trend silného výjezdového cestovního ruchu bude pokračovat i v příštích letech,“ říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha, a dodává: „Pro nás to znamená přítomnost nového dopravce s dálkovým a ekologicky šetrným strojem Airbus A350, a zejména další rozšíření nabídky dálkových destinací pro cestující ve spádové oblasti letiště, která již nyní obsahuje více než 60 dovolenkových míst v Evropě i po celém světě.“
KAM LZE Z ČESKA DOLETĚT PŘÍMO?
|
Novinky čekají ale nejen pražské letiště. Cestovní kancelář Čedok totiž ve spolupráci s leteckou společností Neos letos odstartuje přímé lety z Brna do Thajska – na ostrov Phuket. Cestující poletí do jihovýchodní Asie již letos od poloviny prosince. Premiéru v Tuřanech bude mít i Boeing 787 Dreamliner, který sem bude v tyrkysových barvách italského dopravce létat během zimního letového řádu každý týden.
„Chceme ukázat, že regionální letiště se mohou rozvíjet, a chceme na trhu neustále zavádět něco nového a představovat trendy,“ hodnotí novinku Stanislav Zeman, generální ředitel cestovní kanceláře Čedok. Jeho slova potvrzuje i včerejší událost. Do Brna totiž vůbec poprvé přiletělo letadlo na nové charterové lince z černohorského Tivatu.
Se zájmem o exotiku souvisí i ochota Čechů utrácet. Například průzkum cestovní agentury Invia, který porovnal data za posledních deset let, ukázal, že roste počet Čechů, kteří se ubytovávají v pětihvězdičkových hotelech. Zatímco před dekádou volilo top kvalitu jen deset procent tuzemských turistů, nyní je to skoro čtvrtina.
V důsledku stoupající životní úrovně a zvyšující se obliby vzdálenějších destinací roste i podíl cestování letadlem. V roce 2013 na dovolenou vyrazily letadlem necelé tři čtvrtiny klientů Invia, dalších 17 procent autem a něco přes desetinu autobusem. Loni na dovolenou letělo 84 procent klientů, 14 procent jelo autem a jen dvě procenta zvolila autobus.
POZOR NA SUVENÝRY
|