„Projekt tak nepřinese zbytečné náklady navíc,“ ujišťoval tehdy Scheinherr odpůrce přebarvování.
Je rok 2023 a jednotné, šedo-červené barvy Pražské integrované dopravy vozí na sobě stále více vozidel. Důvodem přitom není jen kontinuální obnova autoparků dopravních společností, nýbrž také postupně uzavírané nové desetileté smlouvy na provoz příměstských linek. Ty mají vstoupit v platnost v prosinci 2024 a obsahují požadavek na uvedení autobusů do stavu odpovídajícího Manuálu jednotného vzhledu vozidel PID. Tedy zcela navzdory původním proklamacím, že k přelakovávání dopravních prostředků bude docházet pouze při velkých rekonstrukcích a opravách.
Podle redakce webu Československý Dopravák, který patří mezi nejpopulárnější tuzemské webové stránky s informacemi o veřejné dopravě, se do přebarvování vozového parku v souvislosti s postupným uzavíráním smluv jako první pustil dopravce Transdev Střední Čechy. Na něj doposud navázali dopravci ČSAD Střední Čechy, ČSAD Polskot a subjekty ze skupiny Arriva Transport Česká republika. O převlékání autobusů do nového kabátu informoval prostřednictvím svého zpravodaje také dopravce Arriva.
„V plánu máme převléknout až tři stovky autobusů v různých původních barvách i různých velikostí a značek. Do konce roku bychom mohli mít stovku přebarvených autobusů,“ uvádí Dominik Škach zodpovědný za marketing tohoto dopravce a dodává, že zatímco zmiňovaný Transdev busy do nového schématu lakuje, Arriva se vydala cestou polepů.