Magistrát dnes také uspořádal veřejné projednání změny, na které se přišlo podívat několik desítek lidí.
Podle návrhu, který magistrát už dříve vyvěsil na svých webových stránkách, zůstane na nádraží zachován železniční provoz. Přeměněny by měly být jen plochy, které už nejsou pro provoz železnice potřebné. "Cílem je zajistit dostatečný prostor pro rozvoj příměstské a městské železniční dopravy v jedné ze dvou centrálních železničních stanic hlavního města," uvádí se v návrhu.
Masarykovo nádraží
Zachován zůstane objekt pošty u Hybernské ulice, s jejím zbouráním nesouhlasilo ministerstvo kultury. Nepočítá se se zástavbou na opačné straně nádraží u ulice Na Florenci. U Trocnovské ulice bude zachován prostor pro případné pokračování Nového spojení, které pomocí estakád spojuje několik pražských nádraží.
Návrh umožní přestavbu autobusového nádraží na Florenci, nádraží by mohlo být součástí nové zástavby. Je navrženo propojení ulic Na Florenci a Pernerova, u Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se i o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží.
Počítá se i s železničním muzeem
Změna počítá i s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží. Přes areál muzea by mělo být možné projít pěšky na Vítkov.
Odborníci, kteří posuzovali vliv změny na životní prostředí, s návrhem souhlasí. Navrhují ale, aby se budoucí výstavba řešila současně se zklidněním magistrály, která území zatěžuje hlukem.