„Praha se v mezinárodním hodnocení posunula z kategorie rostoucí trh do kategorie vyspělý trh, a to díky stabilní ekonomice, nárůstu kupní síly a značnému zlepšení transparentnosti trhu,“ uvedla vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL pro střední a východní Evropu Beatrice Mouton. Žebříček nejoblíbenějších destinací vede Londýn, následován Paříží a Moskvou. Praha předčila mimo jiné i Frankfurt a Curych a je první mezi městy střední a východní Evropy.
Praha má větší potenciál k růstu než Vídeň
Zpráva uvádí, že přestože je Praha hodnocena jako vyspělý trh, má stále větší potenciál k růstu než města jako Vídeň, Frankfurt či Curych, především pokud jde o maloobchodní prodeje. Ve zmíněných městech se očekává růst prodejů o zhruba pět až deset procent, v Praze je to o 15 procent. „Vídeň, Frankfurt a Curych patří mezi vyspělé maloobchodní trhy mnohem více než Praha, ale operuje zde více silných národních značek, které nejsou ochotny přenechat místo mezinárodním značkám. Zajistit si tak prostory v těchto městech je pro mezinárodní značky mnohem složitější a dražší a konkurenční boj o nejlepší místa je silný,“ dodala Mouton.
Česká republika má podle ní naopak málo silných místních značek především v oblasti módního oblečení, obuvi a módních doplňků. Vzniká tak příležitost pro mezinárodní obchodní značky, aby tuto mezeru zaplnily. Navíc mnohé mezinárodní značky v Praze stále ještě chybí.