Praha uvažovala o výstavbě rozsáhlého terminálu za zhruba 1,3 miliardy korun především proto, že se obávala, aby nepřišla o sedmimiliardovou dotaci z EU na stavbu metra. Schvalování v Evropské komisi trvalo více než 16 měsíců, dotace byla potvrzena až letos v lednu. Podle dopravního podniku EU nepožaduje, aby byla součástí stavby metra výstavba rozsáhlého terminálu. Proti velkému terminálu vystupovali místní obyvatelé.
Nový úsek bude dokončen v druhé polovině příštího roku
"Půjdu do rady s materiálem, který revokuje usnesení o velkém terminálu. Až bude materiál schválen, začne se na terminálu pracovat," uvedl Nosek. Podle něj bude u stanice Veleslavín asi 90 míst pro automobily a autobusový terminál. Cena za malý terminál je podle Anety Řehkové z pražského dopravního podniku součástí výstavby metra. "V souvislosti s nutností řešit některé přeložky inženýrských sítí se náklady zvýší o částku nepřekračující 50 milionů korun," uvedla Řehková.
Nový úsek metra, který je dlouhý šest kilometrů, bude dokončen v druhé polovině příštího roku. Linka A bude mít čtyři nové stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Celkové náklady na projekt jsou plánovány na 22 miliard korun, z toho asi 7,4 miliardy korun získá Dopravní podnik hlavního města Prahy z EU. Původně Praha plánovala vybudovat metro až na letiště v Ruzyni, ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila. Terminál se záchytným parkovištěm měl být vystavěn až u stanice Dlouhá Míle v další části trasy metra.