"Slabinou provozu plošin v metru je vysoké zatížení - nosnost je 250 kilogramů, jenže vozíčkář na elektrickém vozíku může vážit i 350 kilogramů," uvedla Řehková. Podle mluvčí plošinu poškodí občas i sami uživatelé, kteří například ještě před dojezdem plošiny ručně zvedají závoru u vstupu. Někdy prý matky s kočáry i najíždějí na ještě zdviženou plošinu, kterou tak "strhnou".
Smíchovské nádraží není jediná stanice, kde pro vozíčkáře a matky s kočárky dopravce zamýšlí výtah postavit. Podle investičního plánu DPP má být letos ve stanici B Invalidovna vybudován z nástupiště šikmý výtah pro vozíčkáře, dopravce na stavbu už má zpracovánu technickou část zadání.
Kdy výtahy vzniknou, zatím není jasné
Nový výtah plánuje podnik i ve frekventované stanici metra C I.P.Pavlova. Ten bude ústit v domě nedaleko křižovatky Legerovy a Rumunské, v prostoru zastávky MHD na něj není místo. Dokončena již je dokumentace pro výběr zhotovitele. Výhledově má být i na trase B ve stanici Anděl a na trase A na Můstku, který je jedinou přestupní stanicí, která je stále bariérová, Florenc i Muzeum výtahy mají. Kdy výtahy vzniknou, ale zatím není přesně jasné.
Podle koncepce pro bezbariérovou MHD, kterou si magistrát nechal vypracovat a budou ji schvalovat radní, by měly být nové výtahy v roce 2017 například ještě na trase A na Staroměstské či Náměstí Míru. O rok později je naplánován do stanice Jiřího z Poděbrad, v roce 2019 na Floru, do roku 2025 pak i na Dejvické a Hradčanské. Zda vzniknou bude ale záležet na finančních možnostech města, potažmo DPP. V rámci pražského metra je z celkem 57 stanic a podle webu DPP jich je bezbariérově přístupných 34.