metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 18 °C - oblačno až polojasno, místy přeháňky, ojediněle možnost bouřky.

Úterý, 25. dubna 2017. Svátek má Marek.
Zakladatelé projektu Rekola jsou bratři Filip a Vít Ježkovi. Inspirovali se v...
Zakladatelé projektu Rekola jsou bratři Filip a Vít Ježkovi. Inspirovali se v zahraničních městech. Podobný systém bikesharingu funguje v Berlíně. Také tam mohou lidé půjčené kolo nechat na libovolném místě, další uživatelé bicykl najdou pomocí aplikace. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Nový projekt na sdílení kol dostal červenou kartu

20. března 2017  8:57 Robert Oppelt Metro.cz
Kolo od dopravního podniku si v hlavním městě dohledné době nepůjčíte.

Vypadá to, že v Praze vypsat a vysoutěžit veřejnou zakázku je velký problém. Město nepříliš úspěšně hledalo provozovatele vánočních trhů, stále chátrá oblíbená Šlechtovka ve Stromovce a teď Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potvrdil, že Pražané se hned tak nedočkají ani městského systému pro sdílení kol.



Podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka je pro dopravu v centru bikesharing klíčový. „Je to velmi nepříjemné. Pokusíme se najít nejrychlejší cestu, jak kola pro Pražany zajistit,“ uvedl náměstek primátorky pro deník Metro.

Zatímco v evropských metropolích je běžné, že si u nádraží nebo u školy vypůjčíte kolo a kratší či delší cesty si můžete ulicemi odšlapat, v Praze se o městských kolech stále jen mluví.

V metropoli tuhle službu stále suplují nadšenci s růžovými koly, zatímco za hranicemi už města přecházejí na systémy sdílení kol čtvrté generace. Uprostřed příprav na novou sezonu dorazil do datové schránky společnosti Rekola, která růžová kola půjčuje, dopis z ÚHOS. Potvrdil, o co společnost dlouho usilovala. Úřad zamítl odvolání dopravního podniku proti zrušení soutěže, ve které hledal provozovatele městského systémů půjčování kol.

Rekole vadilo, že ji dopravní podnik diskriminačními kritérii vyloučil z tendru, a tak soutěž napadla u ÚHOS. Ten jí vyhověl, ale dopravní podnik se odvolal.

„Důvodem zrušení zadávacího řízení byly nepřiměřeně nastavené technické kvalifikační předpoklady, které neodpovídaly druhu, rozsahu a složitosti předmětu plnění veřejné zakázky,“ potvrzuje mluvčí ÚHOS Petr Rafaj. Dopravní podnik tak bude muset soutěž vypsat znovu.

Oblíbená růžová kola i další firmy budou svá kola v ulicích Prahy sice nabízet dál, ale v dohledné době se nepodaří vytvořit jednotný městský systém, který by lépe provázal kola a MHD a třeba umožnil si na Lítačku půjčit kolo. Vítěz soutěže měl za zhruba sto milionů zajistit tisícovku kol, vybudovat stojany a vytvořit aplikaci pro platby za užívání kol.

Komentáře

Hlavní zprávy

Chůze je vhodná pro každý věk

Pohyb ve stáří vybírejte s ohledem na svůj věk. Chůze je ale ideální.
vydáno 25. dubna 2017  10:35

Kloubům nedělají dobře tvrdé nárazy ani rotace. Na co dát pozor? Klouby jsou jednou z nejnamáhanějších částí těla. Především velké klouby – ramena, kolena...  celý článek

Poplatky nás trápí, ale mnohé postupně mizí

(Ilustrační snímek)
vydáno 25. dubna 2017  9:29

Za stejné služby vám banky můžou účtovat velmi rozdílné částky. Přesto banku mění jen malé procento lidí.  celý článek

Varhany pro katedrálu za 80 milionů

Dominik Duka s vizualizací varhan (24. dubna 2017).
vydáno 25. dubna 2017  8:20

Podpisem smlouvy mezi kardinálem Dominikem Dukou a varhanářskou firmou Gerharda Grenzinga odstartovaly včera práce na varhanách pro svatovítskou katedrálu.  celý článek

Vzduch i zem. Autovírník Pavla Březiny je univerzální

Autovírník GyroMotion Cavalon konstruktéra Pavla Březiny.
vydáno 25. dubna 2017  6:31

Létá to, jezdí to, ale vrtulník to není. Tak v kostce popisují netradiční dopravní prostředek, pro který se ujal název GyroMotion neboli autovírník, jeho...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám