Důraz hodlá město na náplavkách klást na pěší a cyklistickou dopravu. Praha chce zmapovat a případně přebudovat všechny křižovatky u Vltavy tak, aby usnadnila pohyb právě chodcům a cyklistům. "Klíčové je zlepšení dostupnosti zejména od stanic a zastávek kolejové veřejné dopravy - tramvaje, metra, železnice - to napomůže zmírňovat tlak automobilového provozu na plochy pro parkování v blízkosti řeky," píšou odborníci v dokumentu. Zmizet by až na výjimky měla všechna parkoviště, vozy zásobování však mají mít vjezd k řece povolen.
Podél Vltavy navrhují odborníci obnovit zeleň. Město by také mělo prověřit, kde by měly být plovárny. V úvahu připadají zejména bývalá Občanská plovárna pod Letnou, Střelecký ostrov a Rašínovo nábřeží. Plovárny mohou být buď s minimálním zázemím na břehu s pohodlným vstupem do řeky, nebo s přístupem k vodě po molu a zázemím na břehu či molu. Třetí možností je oddělený bazén s čistou, případně vyhřívanou vodou, eventuálně kombinovaný s druhým bazénem s neupravovanou vodou.
V první fázi je podle dokumentu z architektonického hlediska potřeba opravit prostory nábřeží, což by mělo znamenat i revizi veškerého vybavení, tedy například laviček a odpadkových košů. Až poté by měl být vytvořen jednotný design mobiliáře a rozhodnuto o tom, kde má být.