ŘSD chce dálnici D1 opravit mezi nájezdem na Pražský okruh u Modletic a Chodovem. Jde o zhruba devítikilometrový úsek. Dělníci tu mají odbourat starou vozovku a opravit podloží. Následně položí nový povrch. Práce chce ředitelství uskutečnit po etapách. "Rámcově se jedná o opravu vlastní vozovky dálnice v pásu do Prahy přibližně po polovinách a opravu svodidel ve středním dělicím pásu jak ve směru do Prahy, tak ve směru z Prahy," píše se v dokumentu, který projednali pražští radní.
Dálnice je zhruba deset let za svojí životností.
Po hlavním městě ředitelství chce, aby přesměrovalo kamiony jedoucí od dálnice D11 na D5 přes Jižní spojku a Barrandovský most po Strakonické směrem k nájezdu na Pražský okruh. Nyní jezdí přes most na Kačerové, ulicí 5. května na D1, z které sjíždějí na Pražský okruh. "Budeme proto muset upravit semafory a systém dopravy v takzvané myší díře u Barrandovského mostu," řekl dnes ČTK náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Kamiony by po této trase mohly jezdit pouze od 10:00 do 21:00.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Nynější opravy mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohly stát asi 14 miliard korun. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.