metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 24 °C

Středa 15. května 2024. Svátek má Žofie
Počet tramvajových linek v metropoli by se mohl brzy zvýšit. | foto: DPP

Praha plánuje v příštích letech třináct nových tramvajových tratí

  9:33
Praha by do roku 2020 chtěla postavit až třináct nových tramvajových tratí. Tramvaj by mohla jezdit až na Jižní Město, do Slivence nebo do Suchdola.

Dopravní podnik, Ropid a Útvar rozvoje města tento plán představil včera zastupitelům z výborů pro dopravu a rozvoj města. Podle Marka Zděradičky z Útvaru rozvoje hlavního města Prahy je předložených třináct tramvajových tratí na seznamu investičních priorit hlavního města. Praha by na některé ráda získala peníze z evropských fondů.

Jaké tratě se plánují
trať délka v kilometrech odhadované náklady
Budějovická - Dvorce2,7 km887 mil. Kč
Chodovská - Háje6,5 km3074 mil. Kč
smyčka Depo Hostivařstovky metrů 383 mil. Kč
sídliště Barrandov - Slivenec 1,5 km 410 mil. Kč
sídliště Modřany - Libuš 1,8 km 517 mil. Kč
Počernická2,1 km1344 mil. Kč

Podle náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska si ale město investice v řádu miliard korun nemůže v příštích letech dovolit. "Spíš než miliardové investice řešíme, jestli budeme víc uklízet sníh nebo jestli opravíme semafory," řekl Nosek. Celkové investice by překročily částku 25 miliard korun.

Tramvají na Dědinu? To není sen

  • Nejdále je s přípravou město zřejmě u trati ze smyčky Divoká Šárka na sídliště Dědina. Trať by vedla po Evropské ulici, dále Vlastinou ulicí, podél Drnovské až ke křížením s ulicí Dědinskou. Délka trati je 2,1 km, bylo by na ní pět párů zastávek a vyžádala by si investiční náklady ve výši asi 875 milionů korun. Podle Zděradičky by zlepšila obsluhu sídliště Dědina a zredukovala autobusovou dopravu. Pokud by město mělo peníze, mohla by se začít stavět už v letech 2013 nebo 2014.
  • Připraveno je také prodloužení trati ze sídliště Barrandov do Holyně a Slivence. Trať by měla délku 1,5 kilometru a byly by na ní tři páry zastávek. Náklady na výstavbu se odhadují na 410 milionů korun.

Kromě toho mezi priority města v oblasti výstavby nových tramvajových tratí patří například trať na Václavském náměstí, v Bohnicích, na Jižní Město, přeložení smyčky blíže k stanici metra Depo Hostivař, prodloužení trati z Modřan do Libuše či vybudování Dvoreckého mostu přes Vltavu, který by propojil Zlíchov a Dvorce.

Komentáře

Hlavní zprávy

Vystupte z auta a počítejte. Ať nemusejí zasahovat „opilci z Kobry“. O zácpách rozhodují i tři kostky

vydáno 14. května 2024  5:29

Pravidlo „tří kostek“. Tak jsme spolu s jedním řidičem tramvají pojmenovali opatření, které může zabránit komplikacím v pražské dopravě (viz box). Často...  celý článek

Polonahé komiksové retro playmate jsou znova v kurzu. Fandům se plní sny

vydáno 15. května 2024  4:11

Zlatá šedesátá léta a Batman tak, jak ho neznáte? Česká nakladatelství se kromě aktuálních hitů vracejí i ke kultovkám z více či méně dávné minulosti....  celý článek

Devětkrát týdně? V páru „souložíme“ podstatně častěji. Češi prozradili vše o sexu

vydáno 14. května 2024  14:00

Většina lidí v české kotlině je se svým sexuálním životem spokojená. Dává přednost partnerským aktivitám před těmi solitérními. Přibližně 3,1 procent...  celý článek

Fotr na tripu: Život na celém světě je v podstatě stejný. O Jižní Koreji nevíme vůbec nic

vydáno 13. května 2024  15:56

Bývalý dabér, cestovatel, redaktor a jedna z hlavních tváří pořadů Autosalon i Fotr na tripu. Tím vším je Josef Vrtal, jehož vousatá usměvavá tvář je...  celý článek